Brev:
Ammestop når barnet ikke vil flasken
2. december 2019
Alder:
5 mdr.
Ammestop når barnet ikke vil flasken
Kære Helen
Mit datter bliver 6 mdr. den 15. december. Hun får grød el. mos morgen middag og aften. Jeg vil gerne stoppe med at amme snart, men er det overhovedet realistisk når min datter nægter sutteflaske(og sut)? Jeg savner friheden ved at min mand kan give hende mælken.
Hun ved godt hvordan det fungerer, for min mand har givet hende flaske 2 gange, da hun var mindre, hvor hun drak lige som hun skulle. Når jeg forsøger at give hende flaske nu sutter hun ikke på den, men bider i den.
Jeg har forsøgt at hun kunne ligge og lege med den i munden og dermed få lidt af mælken i munden (både min egen og MME), og det gør hende ikke sur - men hun drikker ikke af den. Når jeg (eller far el. Mormor) sætter hende i skråstol, på skødet eller går rundt med hende og forsøger at give hende flaske bliver hun gal i skralden og nægter.
Vi har forsøgt os med et utal af sutteflaske-typer men uden held.
Så mit spørgsmål er som nævnt: Kan jeg stoppe med at amme og i så fald hvordan gør vi det?
Hilsen