Brev:
Give flaske med modermælk
5. november 2019
Alder:
2 mdr.
Give flaske med modermælk
Hej Helen
Jeg skrev til dig for et par uger siden angående forskellige udfordringer med min søn, som du mente hang sammen med min amning og herunder brug af ammebrikker.
Jeg har den sidste uge kæmpet med at komme af med ammebrikkerne, men det resulterer blot i en virkelig frustreret lille dreng, som godt nok tager fat og suger og synker en gang imellem, men kun kortvarigt desværre!
Min søn er begyndt at brokke sig hver gang jeg ammer ham (vrider sig, skælder ud, tager fat og slipper brystet gentagne gange, ja nogle gange skælder han endda ud, inden han overhovedet tager fat i brystet. Det er særligt, når han er træt! Jeg tænker det er fordi mælken ikke kommer hurtigt nok, men jeg har prøvet at malke ud, hvor der er masser af mælk.
Jeg synes efterhånden det er lidt synd for min dreng, og overvejer derfor at gå over til flaske. I den forbindelse har jeg et par ting/bekymringer, jeg godt kunne tænke mig at høre din mening om.
Min søn bruger mig ikke blot til at spise men også som sut, hvis jeg giver flaske vil den suttetrang vel ikke forsvinde? Jeg har eksempelvis prøvet at give ham flaske et par gange, hvor han er meget tilfreds imens han spiser, men han har stadig brug for mit bryst til at falde i søvn. Min bekymring er så, at selvom jeg giver ham flaske, vil han muligvis ikke gå og være småsulten hele tiden, men måske vil han alligevel have brug for at ligge ved mit bryst hele tiden for tryghedens skyld? Hvad er din erfaring med det? Han vil desværre ikke bruge sut (jeg prøver fortsat at få ham til det)
Hvis vi ender med flaske, vil jeg meget gerne pumpe min modermælk ud i stedet for at give erstatning. Det kræver selvfølgelig en del mere arbejde, så hvad er din erfaring med det? Er det urealistisk? Hvordan kunne en typisk dag se ud i forhold til antallet af flasker man giver, og giver man F.eks både flaske, når han vågner og igen når han skal sove?
Glæder mig til at høre fra dig.
Venlig hilsen
Stephanie