Nedtrapning af amning og dagplejestart

19. august 2019

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Nedtrapning af amning og dagplejestart

Hej Helen. :)

Igen mange tak for dine gode svar. Nu kommer der flere ting jeg er i tvivl om. :)

Min søn er 7,5 måned og starter i dagpleje til 1. oktober. Som det er nu bliver han ammet inden hans middagslur, men det kan han jo af gode grunde ikke blive når han starter i dagpleje. Du har før skrevet til mig at dagplejeren så evt kan give ham mme af kop eller vand inden lur, og mit spørgsmål er om det er en god ide at jeg selv begynder på det herhjemme, så han har vender sig til ikke at blive ammet inden lur eller om du synes jeg skal blive ved med at amme inden middagslur indtil han skal starte? Jeg ønsker ikke at droppe amningen, men vil bare gerne give ham så blid en start på pasning som muligt.
Jeg står i butik så når jeg starter på arbejde igen vil det kun være aften, sen aften og nat jeg kan amme.

Vi har den sidste uges tid haft udfordringer med putning til natten. Han har før været ...

Annonce

... god til af falde i søvn selv, men nu står den meget på gråd. Han triller om på maven og står og vugger og er egentlig glad, men når vi vender ham og putter dyne på har vi balladen. Han vrider og vender sig og fægter med arme og ben og bliver ret hysterisk. Vi prøver at trøste ham ved at synge stille for ham, hånd på maven, giver ham vand, men ender med at tage ham op og trøste. Lige så snart vi gør tegn til at ligge ham igen bliver han ked af det igen og det kan nemt stå på en time til halvanden. Af afmagt går jeg til metoden jeg ved det virker, nemlig amning. så falder han til ro og jeg kan ligge ham. Men det kan også hurtigt blive en dårlig vane, så har du en ide til hvad det kan skyldes og hvordan vi bryder ud af cirklen. For ender ofte med at amme ham 4 gange i løbet af aftenen og natten. første omkring kl 20, så 21,30, igen omkring kl. 1 og så igen kl 4.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
L.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Moderkage

Moderkagen forsynet barnet med næring, imens det ligger inde i livmoderen. Når fødslen er forbi, og navlestrengen er klippet over, så skal moderkagen fødes.

Hos nogle kvinder kommer den helt af sig selv, hos andre skal man presse lidt for at få den ud. Det kan ske, at moderkagen ikke kan komme ud på normal vis og derfor må kvinden bedøves, og den må fjernes af en læge. Bedøvelse er nødvendigt, for hvis kvinden var vågen, ville det gøre meget ondt.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder