Brev:
Nedtrapning af amning og dagplejestart
19. august 2019
Alder:
7 mdr.
Nedtrapning af amning og dagplejestart
Hej Helen. :)
Igen mange tak for dine gode svar. Nu kommer der flere ting jeg er i tvivl om. :)
Min søn er 7,5 måned og starter i dagpleje til 1. oktober. Som det er nu bliver han ammet inden hans middagslur, men det kan han jo af gode grunde ikke blive når han starter i dagpleje. Du har før skrevet til mig at dagplejeren så evt kan give ham mme af kop eller vand inden lur, og mit spørgsmål er om det er en god ide at jeg selv begynder på det herhjemme, så han har vender sig til ikke at blive ammet inden lur eller om du synes jeg skal blive ved med at amme inden middagslur indtil han skal starte? Jeg ønsker ikke at droppe amningen, men vil bare gerne give ham så blid en start på pasning som muligt.
Jeg står i butik så når jeg starter på arbejde igen vil det kun være aften, sen aften og nat jeg kan amme.
Vi har den sidste uges tid haft udfordringer med putning til natten. Han har før været god til af falde i søvn selv, men nu står den meget på gråd. Han triller om på maven og står og vugger og er egentlig glad, men når vi vender ham og putter dyne på har vi balladen. Han vrider og vender sig og fægter med arme og ben og bliver ret hysterisk. Vi prøver at trøste ham ved at synge stille for ham, hånd på maven, giver ham vand, men ender med at tage ham op og trøste. Lige så snart vi gør tegn til at ligge ham igen bliver han ked af det igen og det kan nemt stå på en time til halvanden. Af afmagt går jeg til metoden jeg ved det virker, nemlig amning. så falder han til ro og jeg kan ligge ham. Men det kan også hurtigt blive en dårlig vane, så har du en ide til hvad det kan skyldes og hvordan vi bryder ud af cirklen. For ender ofte med at amme ham 4 gange i løbet af aftenen og natten. første omkring kl 20, så 21,30, igen omkring kl. 1 og så igen kl 4.
På forhånd tak.
Venlig hilsen
L.