Brev:
7 måneder og nedtrapning af amning
8. august 2019
Alder:
7 mdr.
7 måneder og nedtrapning af amning
Hej Helen,
Vi skrev for nyligt sammen omkring de antal måltider/amninger jeg skal tilbyde min datter på 7 mdr. Jeg forsøger at følge dine anbefalinger, men har fortsat nogle tvivl.
Jeg tilbyder hende hver dag min. tre hovedmåltider og 2 mellemmåltider. Både skemad, frugt/grønt at bide af, brød med pålæg mm. Jeg prøver at gøre det hyggeligt, lader hende lege med/undersøge maden, hjælper hende, prøver forskellig slags mad og smage, men hun er ikke helt så hooked på idéen som tidligere. Tidligere var hun meget glad for især, og mest af alt, frokost og aftensmad, men de sidste ca. to uger er hun begyndt at ville amme mere igen og være mindre interesseret i almindelig mad. Det er vældig frustrerende da jeg ønsker at trappe ned på amningen - både som det jo gerne naturligt skal ske i hendes alder, men også da jeg simpelthen er begyndt at savne at hun er mindre afhængig af mig. Hun har tilmed en periode hvor hun er meget morsyg. Jeg vil så gerne have at far har mulighed for at komme mere på banen igen og at jeg kan få lidt mere frihed. Hun tager ikke flaske - vil helst bare lege med den. Det skal lige nævnes at hun netop har fået sin første tand og vidst også er midt i et tigerspring.
På en "skidt" dag har jeg ammet op til ca. 10 gange på et døgn! Så det er jo helt tydeligt at mætheden ikke er på plads.
Så mit spørgsmål lyder vel egentlig på; Kan det være tandfrembrud og/eller tigerspring, der er skyld i denne "tilbagegang"? - Synes ellers lige vi var på vej i den rigtige retning. Eller hvordan kan jeg komme på rette spor igen mht. antallet af måltider vs amninger?
Med venlig hilsen,
Maria