7 måneder og nedtrapning af amning

8. august 2019

Kategori:
Alder:
7 mdr.

7 måneder og nedtrapning af amning

Hej Helen,

Vi skrev for nyligt sammen omkring de antal måltider/amninger jeg skal tilbyde min datter på 7 mdr. Jeg forsøger at følge dine anbefalinger, men har fortsat nogle tvivl.

Jeg tilbyder hende hver dag min. tre hovedmåltider og 2 mellemmåltider. Både skemad, frugt/grønt at bide af, brød med pålæg mm. Jeg prøver at gøre det hyggeligt, lader hende lege med/undersøge maden, hjælper hende, prøver forskellig slags mad og smage, men hun er ikke helt så hooked på idéen som tidligere. Tidligere var hun meget glad for især, og mest af alt, frokost og aftensmad, men de sidste ca. to uger er hun begyndt at ville amme mere igen og være mindre interesseret i almindelig mad. Det er vældig frustrerende da jeg ønsker at trappe ned på amningen - både som det jo gerne naturligt skal ske i hendes alder, men ...

Annonce

... også da jeg simpelthen er begyndt at savne at hun er mindre afhængig af mig. Hun har tilmed en periode hvor hun er meget morsyg. Jeg vil så gerne have at far har mulighed for at komme mere på banen igen og at jeg kan få lidt mere frihed. Hun tager ikke flaske - vil helst bare lege med den. Det skal lige nævnes at hun netop har fået sin første tand og vidst også er midt i et tigerspring.

På en "skidt" dag har jeg ammet op til ca. 10 gange på et døgn! Så det er jo helt tydeligt at mætheden ikke er på plads.

Så mit spørgsmål lyder vel egentlig på; Kan det være tandfrembrud og/eller tigerspring, der er skyld i denne "tilbagegang"? - Synes ellers lige vi var på vej i den rigtige retning. Eller hvordan kan jeg komme på rette spor igen mht. antallet af måltider vs amninger?

Med venlig hilsen,

Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger