Brev:
Kombinationen af amning og MME
1. august 2019
Alder:
2 mdr.
Kombinationen af amning og MME
Hej Helen.
Vi har fået en søn for 8 uger siden. Amningen er gået fint, indtil nu. Frederik er begyndt at sove uroligt og ikke så længe. Han bliver ofte sur ved brystet og vil kun tage fat i starten, hvor det er ‘nemmest’ at få mælken ud. Han har fået modermælk på flaske en del gange de sidste par uger og det er ligesom at nu vil han ikke spise fra mit bryst. Når jeg har prøvet at malke ud, kommer der ikke specielt meget. Jeg har derfor prøvet at give ham noget MME, hvilket han har slugt i sig.
I morges tilbød jeg ham fx begge bryster. Han blev sur ved hvert bryst efter kort tid. Da jeg så gav ham MME spiste han 120 ml.
Skal jeg så erkende at jeg ikke har mælk nok og må supplere med MME? Hvis ja, hvor meget MME skal han så have da jeg ikke ved hvor meget han når at få af min mælk? Er NAN sensilac den bedste mod maven? Den får han nemlig. Og hvis han skal til at have MME plus min mælk, hvor ofte skal han så have afføring?
Han har mange tunge bleer om dagen og er en ‘stor’ dreng som tager fint på.
Hilsen T