Kombinationen af amning og MME

1. august 2019

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Kombinationen af amning og MME

Hej Helen.

Vi har fået en søn for 8 uger siden. Amningen er gået fint, indtil nu. Frederik er begyndt at sove uroligt og ikke så længe. Han bliver ofte sur ved brystet og vil kun tage fat i starten, hvor det er ‘nemmest’ at få mælken ud. Han har fået modermælk på flaske en del gange de sidste par uger og det er ligesom at nu vil han ikke spise fra mit bryst. Når jeg har prøvet at malke ud, kommer der ikke specielt meget. Jeg har derfor prøvet at give ham noget MME, hvilket han har slugt i sig.
I morges ...

Annonce

... tilbød jeg ham fx begge bryster. Han blev sur ved hvert bryst efter kort tid. Da jeg så gav ham MME spiste han 120 ml.

Skal jeg så erkende at jeg ikke har mælk nok og må supplere med MME? Hvis ja, hvor meget MME skal han så have da jeg ikke ved hvor meget han når at få af min mælk? Er NAN sensilac den bedste mod maven? Den får han nemlig. Og hvis han skal til at have MME plus min mælk, hvor ofte skal han så have afføring?

Han har mange tunge bleer om dagen og er en ‘stor’ dreng som tager fint på.

Hilsen T

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor