Brev:
Flaske eller afvænning af natamning
17. juli 2019
Alder:
7 mdr.
Flaske eller afvænning af natamning
Hej Helen
Vi har en dreng på 7 md., som for det mester er en glad og aktiv, men også meget bestemt og stædig fyr. Jeg har ammet ham siden fødslen og gør det stadigvæk også, supplerende til overgangskosten. Han får 4 rigtige måltider dagligt og 4-5 amningerne. Har dine bøger (børn og mad og børn og søvn)
Jeg ønsker bl.a og nedtrappe amningen og gå over til flaske, men jeg ønsker også at han skal afvænnes fra amningen om natten + at han ikke skal bruge mig som “sut”(han bruger ikke sut)
Jeg ved godt at man skal gå stille og roligt til værks, så derfor lyder mit spørgsmål om hvilken “kamp” vi skal tage med ham først?
Jeg har læst andre af dine brevkasser med ligenende spørgsmål, hvori du har skrevet at man stille og roligt skal lirke brystet ud efter lidt tid. Vi har dog også fået af vide at den bedste løsning var og tilbyde vand af flaske om natten istedet for, og så kan det godt være han bliver sur og gør modstand men det ville gå over efter noget tid.
Mht. Flasken, så vil han gerne tage den når jeg ikke er hjemme og jeg har da også givet ham nogle gange, men han er meget stædig og kan finde på at springe måltiderne over og håber på at han kan få mælk af mig efter endt lur, hvilket jeg som oftes også giver.
Men hvor strenge kan vi tillade os og være? - synes ikke det er sjovt og være streng, men skal man tage kampene nu eller se tiden an og lade dem vokse fra det selv?
Glæder mig til og høre fra dig.