Brev:
Skal jeg fortsætte med at amme?
13. august 2018
Alder:
3 mdr.
Skal jeg fortsætte med at amme?
Hej Helen,
Jeg er i tvivl, hvorvidt jeg skal fortsætte med at delvis amme min søn på næsten 3 mdr.
Amningen blev ikke ordentligt etableret, da han fik for meget modermælkserstatning på sygehuset. Så jeg har delvis ammet og suppleret med flaske. Han får halvdelen af måltidet ved mig.
Grunden til at jeg er i tvivl er, at han virker til at få mavekneb af at få både modermælk og modermælkserstatning. Og så virker det til at han sutter sig træt, så han får ikke så meget at spise - han er faldet på vækstkurven.
Hvad vil du anbefale mig at gøre? Stoppe helt og kun give modermælkserstatning?
Er det muligt at få arbejdet en fuld amning op? Er det muligt at genstarte en mælkeproduktion, hvis man er stoppet med at amme.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
En mor