Brev:
Udfordret med hensyn til amning - 1 mdr.
30. juli 2018
Alder:
1 mdr.
Udfordret med hensyn til amning - 1 mdr.
Kære Helen
Jeg er meget udfordret mht amning. Pga jeg har en stor barm og og lidt flade brystvorter mente de på hospitalet at ammebrikker ville være løsningen på at min søn ikke kunne få ordentlig fat. Han er nu en måned gammel og jeg vil så gerne kunne undvære brikkerne, men nu er hans teknik helt forkert, jeg kan ikke få ham til at åbne op så han får fat på mere end brystvorten.
Han får fat på vorten sutter et par gange og falder i søvn igen, sover i 5-10 Min og vågner op igen og er sulten. Det er en ond cirkel. Jeg ønsker rigtig meget at kunne amme min søn, men er bange for at han sulter, derfor har jeg kun intensivt i dag forsøgt amning uden brik, men det er svært at holde gejsten oppe når han er ked af det hver gang han er vågen. Sp nævner blot at jeg skal fortsætte med at prøve og sætte brikken på når han græder.
Med venlig hilsen
en meget bekymret og frustreret førstegangsmor