Brev:
Nedtrapning og stop af amning
4. maj 2018
Alder:
9 mdr.
Nedtrapning og stop af amning
Hej Helen...
Min datter er nu blevet 9 måneder og er den skønneste lille pige som er sund og rask og udvikler sig helt som hun skal...
Vi er nu nede på kun at amme når hun bliver puttet og en enkelt gang om natten...
Hun bliver typisk puttet kl. 20, og den anden amning ligger alt fra kl. 23 - 01 - 04.... Men altid kun en enkelt gang inden vi står op mellem kl. 6-7 og får morgenmad efterfølgende...
Jeg vil gerne amme hende så længe det er sundt for hende - hvilket jeg mener at have læst er til hun er omkring 1 år... Men jeg skal giftes når hun bliver 13 måneder, så vil gerne kunne putte hende den aften uden at skulle ud af kjolen ;) Så planen var at slutte med de sidste to amninger inden da... Mit spørgsmål til dig er så bare... hvordan gør jeg det...?? For amningen er en vigtig del af vores putteritual...??
Hun spiser rigtig fint igennem dagen og får både morgenmad, formiddagsfrugt, frokost, eftermiddagsmad og aftensmad med vand ved alle måltider og typisk når hun vågner fra både sin middagslur og eftermiddagslur... Hun har aldrig været den store grød spiser, så dit råd om en godnatgrød er desværre ikke rigtig en succes her i huset - men har du andre forslag vil vi meget gerne høre dem...
Derudover er mor er blevet inviteret til et foredrag som ligger henover Emmas puttetid som jeg virkelig gerne vil med til... Men kan man en enkelt gang putte hende uden hun bliver ammet? Er der andet far kan gøre for at få hende til at falde til ro - for amningen er som sagt en ret vigtig del af vores putteritual...??
Med venlig hilsen
Lene