Brev:
Antal amninger - seks måneder. For meget eller for lidt?
6. april 2018
Alder:
6 mdr.
Antal amninger - seks måneder. For meget eller for lidt?
Hej Helen
Så er der et spørgsmål mere. Skemaden går fremad herhjemme. Nogle dage bedre end andre, men det går den rigtige vej.
Jeg er dog kommet i tvivl ift. mængden/antallet af amninger. Jeg føler stadig, at jeg ammer en hel del. Næsten ligeså meget som tidligere.
En typisk dag ser nogenlunde sådan ud:
- Lidt i 06: Enten ammes (hvilket gør at hun afviser sin morgenmad efterfølgende). Eller vi strækker den lidt, og så starter hun dagen med grød kl. 06.30 og vand af en kop. Hvis hun får grød, melder hun sig typisk efter noget tid, hvorefter hun ammes.
- Kl. 09.30: Ammes til lur
- Kl. 12.00: Grød/mos. Vand af en kop. Melder sig typisk efter lidt tid, hvorefter hun ammes.
- Kl. 14.30: Ammes til lur.
- Kl. 16.30: Tilbydes frugtgrød (hvilket hun total afviser). Ammes en stor omgang.
- Springer typisk den tredje lur over.
- Kl. 18.00: Mos. Vand af en kop. ...
...
- Kl. 20.00: Ammes til natten. Så vidt muligt af begge bryster.
- Midt nat (mellem kl. 01-03): Ammes. Spiser stor omgang.
Tidspunkterne er selvfølgelig til dels vejledende.
Det skal siges, at hun de fleste dage selv siger stop til skemaden og vandet. Jeg kan derfor ikke se, at jeg kan skrue op for, hverken det ene eller det andet.
På den anden side kan jeg også blive i tvivl om, om vores pige skal ammes mere, da hun jævnligt har hård mave af maden. Hun drikker som sagt vand af en kop, men det er stadig begrænset, hvor store mængder der kommer ned.
Jeg vil gerne høre din mening ift. antallet af amninger. Skal der skrues op? Eller ned?
Hun er 6 måneder (bliver 7 måneder i næste uge). Vokser og trives, som hun skal. Hun skal umiddelbart starte i institution pr. 1/6, så der er også dét at have in mente.
Tak for gode svar tidligere.
Med venlig hilsen
M