Brev:
Gylper
4. april 2018
Alder:
0 mdr.
Gylper
Hej Helen.
Tak for svar på mit forrig brev.
I forlængelse har jeg et spørgsmål. Hun har som regel riigtig mange opvågninger fra sine lurer om dagen og sover ofte uroligt og det virker ofte bedst at amme hende tilbage i søvn. men hun er begyndt at gylpe ofte om dagen - både når hun er vågen og når hun sover.
Om natten kan hun godt sove 2-3 timer i streg men efter de første 1-2 stræk vågner hun ofte noget mere og får mælk hver ca time og gylper en del efter kl. 4-5 stykker.
Jeg tror nemlig hun har et godt/stort søvn behov da hun før har taget 3-4 timers lurer hvis vi blot gør alt hvad vi kan for at få hende til at sove videre. Og de gange hvor hun vågner helt op bliver hun hurtigt utilfreds og virker træt og er klar til at sove igen.
Mit spørgsmål er derfor om det er uhensigtmæssigt at jeg ammer hende i søvn ved hendes opvågninger? Om hun får "for meget" mælk og det kan skabe uro i hendes søvn? Og om det kunne være en ide at strække hende så der går et par timer mellem amningerne?
Hun har mange tunge tissebleer samt hyppige afføringer og hun lyder til at få en masse mælk når hun er vågen og spiser.
Med venlig hilsen
Sao