Brev:
Mælkeproduktion ved ammestop
11. februar 2018
Alder:
12 mdr.
Mælkeproduktion ved ammestop
Hej Helen,
Jeg har et meget kort spørgsmål i forbindelse med ammestop, jeg har fulgt din vejledning i forhold til natammestop, og pt. bliver min datter ammet ved sengetid og så omkring midnat, og den amning i løbet af natten er så faldet bort. Nu har hun så sovet en uge uden ydeligere opvågninger i løbet af natten, og det er jo skønt. :)
Nu skal jeg så til at tage den amning ved midnatstid væk.
Normalt giver jeg altid kun fra det ene bryst ved en amning, og så skifter jeg til den andet ved den næste, men nu når jeg skal til kun at amme en gang i døgnet, er det så en dårlig ide? Jeg synes, det er lidt bøvlet, hvis jeg skal til at lægge hende til det andet bryst midt i det hele, men vil mælkeproduktionen gå i stå, hvis jeg kun ammer fra et bryst hver anden dag?
Venlig Hilsen
Dorthe