Fest uden børn

6. februar 2018

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Fest uden børn

Kære Helen.

Min mand og jeg er inviteret til bryllup i hans familie.

I invitationen står der, at vores børn "desværre ikke er velkomne". Det har jeg fuld respekt for, det er jo deres fest, men til den tid er vores yngste kun 4 måneder - og der fuldammer jeg stadig.

Har ikke specielt lyst til at efterlade ham med sin mormor alene i så mange timer med en sutteflaske. Han kan drikke udpumpet mælk, men plejer kun at drikke lidt, hvis min mand er alene med ham i et par timer.

Synes du, det er "pylret" af mig at melde afbud på baggrund af, at jeg ikke vil være væk fra min søn så længe, fordi jeg stadig ammer?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

19. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Portionsstørrelser baby

Hej Helen Jeg har lige et spørgsmål omkring babys mad og portionsstørrelser....

15. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Modermælkserstatning i babymad

Hej Helen. Min dreng er nu 4.5 måned gammel, en stor og sulten dreng. Han...

Annonce

Viden om børn:

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar, det er så dejligt at skrive til dig, du giver altid sådan nogle gode varme råd.

Det er dejligt at kunne skrive til dig, når man er bekymret.

Hilsen
Guldklumpens mor