10 uger og ændret spisemønster

24. januar 2018

Kategori:
Alder:
2 mdr.

10 uger og ændret spisemønster

Hej Helen

Et lille spørgsmål om amning.

Min datter på 10 uger har den sidste uges tid ændret mønster i sin spisning.
Hun spiser meget fint koncentreret og længe ca 4 gange om natten men om dagen spiser hun ikke så meget. Vil ikke spise om morgenen nogle gange fra 5 til 10 og bliver derfor lagt til lur uden mælk . Så er hun sulten og spiser når hun vågner men vil igen ikke spise inden næste lur. Hun bliver meget sur når man tilbyder hende brystet ...

Annonce

... og hun ikke er sulten.

Har prøvet forskellige ammestillinger - prøvet at gå ind i soveværelset mv men hun bliver meget sur. Hun er kun vågen ca halvanden time mellem murene så hun er nok ikke sulten men så vågner hun til gengæld allerede efter max en time og er meget sulten. Det bliver lidt en dårlig spiral synes jeg og ved ikke helt hvordan jeg på denne måde skal få samlet hendes søvn lidt når hun nægter at spise.

Med venlig hilsen
Stine og Anna

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor