Brev:
En enkelt flaske
6. januar 2018
Alder:
4 mdr.
En enkelt flaske
Kære Helen.
Min datter er knapt 4 måneder, og jeg fuldammer hende. Om et par uger skal jeg til en 40 års fødselsdag hos en veninde, hvor min mand skal tage sig af vores datter i nogle timer. Jeg har sagt, at jeg kommer til middagen, men at jeg kører tidligt hjem.
Kan jeg give min datter modermælkserstatning en enkelt aften, eller skal jeg hellere malke modermælk ud? Hun har aldrig smagt modermælkserstatning før, men hun har tidligere fået udpumpet modermælk, hvor hun gerne ville tage flasken.
Hvis jeg kan give hende erstatning, skal hun så vænnes til smagen på forhånd, og hvis jeg skal malke ud, hvor meget skal der så bruges fra kl.17-22 for at være på den sikre side?
På forhånd tak:)
Med venlig hilsen
Pernille