Brev:
Starte arbejde og nedtrapning af amning
5. januar 2018
Alder:
9 mdr.
Starte arbejde og nedtrapning af amning
Kære Helen
Jeg har et spørgsmål som vedrører amning. Min søn er snart 9 mdr og er en glad lille dreng som trives rigtig fint med både mad og søvn. Jeg er i takt med han spiser mere rigtig mad nedtrappet amningen, men jeg er i tvivl om hvornår de amninger skal ligge især når jeg starter arbejde om en lille måned.
Lige nu er planen følgende:
Grød og vand af kop kl 8
Evt Frugt eller smoothie kl 9.30
Puttes til lur mellem 9.30-10 hvor han sover 2-2,5 timer
Frokost mos med kød og vand af kop når han vågner
Puttes til lur kl 14 og sover en time
Snack kl 16 som er ristet rugbrød med pålæg og evt noget yoghurt eller smoothie
Aftensmad fx grøntsager med kød kl 18 ...
...
Godnatgrød kl 18.30-19
Puttes til nat mellem 19-20
Vågner ca kl 23 og får bryst
Vågner ind i mellem omkring kl 2.30
Vågner igen ca kl 5 og får bryst
Jeg vil gerne fortsætte med at amme til han er ihvertfald et år, men vil gerne væk fra at amme så meget om natten. Især kl 23 og kl 2-3 stykker ville være rar at slippe for. Men hvordan gør man det? Hvordan undgår man at han vågner kl 23 og kl 2 og forventer bryst? Har prøvet at tilbyde vand, men det er ikke noget hit. Og hvornår skal man så amme?
Jeg er også bange for at min mælkeproduktion stopper hvis jeg ammer for lidt. Pt har jeg rigeligt, men kan godt mærke der bliver mindre når jeg trapper ned.
Med venlig hilsen
Frederikke