Brev:
Natamning og trappe ned til to amninger
14. november 2017
Alder:
8 mdr.
Natamning og trappe ned til to amninger
Hej Helen.
Min datter er nu fyldt 8 måneder og vi ammer nu om eftermiddagen, aften og til midnat (omkring kl.00-01). Før sov jeg sammen med hende i sengen, men så ammede jeg flere gange om natten, så jeg er rykket ud af soveværelset og det er far der putter hende om aftenen (efter jeg har ammet oppe i stuen) og ham der sover i samme rum med hende om natten. Dette fungerer ret godt - de kommer ind til mig omkring kl.00-01 hver nat hvor jeg ammer og derefter går de ind i soveværelset igen hvor han putter hende. Hun er ofte vågen mange gange i løbet af natten - noglegange kan han hurtigt få hende hen igen ved at synge eller vende hende om på siden - andre gange er hun vågen i længere tid.
Når hun fylder 10 måneder og vi skal ned på to amninger - kan det så være eftermiddag og aften eller skal det være aften og engang i løbet af natten?
Jeg skal begynde på arbejde igen når hun fylder 10 måneder, så det kunne være dejligt at droppe natamningen, men er det muligt eller er det det bedste tidspunkt for hende at få mælk? Kan hun klare sig uden mælk/mad en hel nat når hun bliver 10 måneder?
Hilsen