Natamning og trappe ned til to amninger

14. november 2017

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Natamning og trappe ned til to amninger

Hej Helen.

Min datter er nu fyldt 8 måneder og vi ammer nu om eftermiddagen, aften og til midnat (omkring kl.00-01). Før sov jeg sammen med hende i sengen, men så ammede jeg flere gange om natten, så jeg er rykket ud af soveværelset og det er far der putter hende om aftenen (efter jeg har ammet oppe i stuen) og ham der sover i samme rum med hende om natten. Dette fungerer ret godt - de kommer ind til mig omkring kl.00-01 hver nat hvor jeg ammer og derefter går de ind i soveværelset igen hvor han putter hende. Hun er ofte vågen mange gange i løbet ...

Annonce

... af natten - noglegange kan han hurtigt få hende hen igen ved at synge eller vende hende om på siden - andre gange er hun vågen i længere tid.

Når hun fylder 10 måneder og vi skal ned på to amninger - kan det så være eftermiddag og aften eller skal det være aften og engang i løbet af natten?

Jeg skal begynde på arbejde igen når hun fylder 10 måneder, så det kunne være dejligt at droppe natamningen, men er det muligt eller er det det bedste tidspunkt for hende at få mælk? Kan hun klare sig uden mælk/mad en hel nat når hun bliver 10 måneder?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tak for dine sidste meget brugbare svar – de har været en rigtig god hjælp og inspiration i hverdagen. Så tak for det!

1000 tak for en super brevkasse – glæder mig altid til at høre dine tanker og svar.

Kærlig hilsen den glade mor.