Brev:
Frustration over nedtrapning af amningen
14. november 2017
Alder:
14 mdr.
Frustration over nedtrapning af amningen
Hej Helen.
Vi er igår begyndt på at nedtrappe amningen (morgenamningen ). Er taget væk, men igår det okai. Idag var hun meget ulykkelig og hvis vi tog nussebamsen eller nussekluden kastede hun den væk og prøvede at søge mod brystet..
Efter noget tid fik jeg afledt hende lidt, men morgenretualerne gik meget op i gråd.
Jeg syns det var yderst hårdt og gruer for når jeg om et par dage fratager hende eftermiddagsbrystet!
Det er hårdt fordi jeg selv ikke kan være i egen krop (frygten for når amningen stopper at vi så ikke kan have det sammen trygge bånd og hvad nu hvis ikke jeg kan trøste hende nok til hun føler sig tryg ) - tryg som når hun ammer..
Er denne frustration normal?
Tackler jeg det korrekt og skal jeg lige give hende et par dage mere inden morgenamningen før jeg tager eftermiddagsamningen fra hende?
Hilsen