Brev:
Søvn, gråd og ammestop
19. oktober 2017
Alder:
2 mdr.
Søvn, gråd og ammestop
Kære Helen.
Jeg er mor til er sæt tvillingedrenge på 13 uger, korrigeret 8 uger. Vi har vores daglige udfordringer med søvn og gråd, nok ikke anderledes end hos mange andre babyer og forældre :-)
Men jeg har er par spørgsmål som jeg håber du kan hjælpe mig med.
Vi er i amme stop for tiden. Jeg kunne ikke følge med fysisk længere og valgte at supplere med flaske. Den er de så blevet så glade for at de har valgt amningen fra. Det er havd det er, de fik 12 ugers fuldamning og jeg gjorde hvad jeg kunne. Men nu skal mælkeproduktionen gerne stoppe. Jeg prøvede at tappe ud over er pr dage (jeg ville havde valgt 4 uger) men drengene satte ligesom en stopper for det. Jeg har pumpet de sidste dage men kun knuderne væk, dvs ca 3 gange om dagen der kommer ca 200 ml pr gang. Hvad kan jeg gøre mere? Brysterne er hårde som kanonkugler og knudrede og det gør ondt
En anden ting er, mine drenge vågner hver morgen ca 1 - 1 1/2 efter deres flaske kl 3-4 stykker og græder. De ligger lidt og presser, højlydt, som ender i de vildeste skrigture. De er ikke sultne, og stadig trætte for de gaber og gaber, men kan ikke fonde ro. Hvad handler det nu om. Det har gjort sådan i 3-4 uger nu. Er ved at blive bims af al den gråd.
Vi har dagligt udfordringer med søvn, men nok ikke så anderledes end andre babyer der ingen rigtig rytme har endnu.
På forhånd tak
Hilsen Camilla