Brev:
Gradvis nedtrapning af amning
27. august 2017
Alder:
7 mdr.
Gradvis nedtrapning af amning
Hej Helen
Min datter bliver 7 mdr om lidt over en uge og jeg tænker allerede nu, hvordan jeg skal nedtrappe amningen frem til jeg skal starte på arbejde i midten af oktober.
Pt ammer jeg hende 2 gange i løbet af dagen - som regel en halv times tid inden formiddags - og eftermiddagslur (hun sover stadig 3 lure, fordi hun kun sover 40 min ad gangen), til puttetid ved 19-tiden, sen aften omkring kl 23 og tidlig morgen ved 4/5 tiden. Vi står op omkring 6.30.
Når hun bliver 7 mdr tænkte jeg, at jeg ville fjerne den ene amning om dagen. ...
...
Når hun så bliver 8 mdr ville jeg fjerne den sidste amning om dagen, således at jeg ammer til puttetid, sen aften og tidlig morgen (afhængigt af hvornår hun selv melder sig).
Er det nok til at dække hendes behov?
Jeg skal starte på arbejde, når hun er 8 1/2 måned og min arbejdstid varierer meget, så jeg nogle gange først er hjemme kl 17 og jeg tænker det her er for sent at amme hende i forhold til aftensmaden, for ellers havde jeg overvejet måske at bibeholde en amning om eftermiddagen.
Hvad tænker du er bedst?
Hilsen Jeanne