Vil kun ammes 1 gang mellem hver lur

22. august 2017

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Vil kun ammes 1 gang mellem hver lur

Hej Helen

Tak for dit svar sidst angående korte lure.

Først lige lidt opfølgning. Vi har købt en sommer Voksi pose og han er nu nem at putte i barnevognen. Vi kæmper stadig lidt med at han vågner efter 45 minutter, men jeg er begyndt ag springe derud så snart han siger noget, giver ham eventuelt sutten igen og kører eller vugger ham. De sidste par dage har det virker og han falder til ro igen med længere intevaller, så han kommer op på 1,5 - 2 timer, men stadig med mange små opvågninger, lyder det okay? Eller har du andre forslag?

Min bekymring lige nu går på amningen. Han vil kun ammes 1 gang mellem hver lur.
Jeg skal helst amme ham med det samme når han kommer op, mens han stadig er lidt døsig. Her er min fornemmelsen at han får en stor portion.

Han er nu 11 uger og amningerne har altid være lidt urolige, hvilket jeg tror skyldes at jeg har meget mælk der kommer hurtigt, der står en stråle ud så snart han har suttet.
Når jeg forsøger at lægge ham til efter han har været vågen 1 time eller 2 vil han slet ikke, han tager nogen ...

Annonce

... gange fat, men slipper hurtigt igen med et skrig. Det gælder begge sidder.

F.eks. her til aften, han vågner kl 17 efter 3. lur (har sovet 1,5 time) jeg ammer ham. Jeg forsøger igen kl 18 inden han skal i bad, men han vil ikke - jeg prøver igen efter bad da han virker træt, men heller ikke. Han falder i søvn hos mig kl 19 - han vågner 35 minutter efter og vil gerne ammes.

Inden han skal sove om aftenen, lykkedes det mig også at amme ham når han næsten er faldet i søvn.

Dagen nogenlunde:
7:30 vågner og ammes.
8:45 lægges til lur
10:15 vågner og ammes
12:00 jeg får måske en lille tår i ham inden hun lægges til lur
14:00 vågner og ammes
15:45 lægges til lur
17:00 vågner og ammes
19:00 lille lur på mor
19:35 vågner og ammes
21:30 Vi går i seng, ammes næsten sovende
03:00 Vågner og ammes sover videre
06:00 vågner og ammes sover videre dog uroligt

Kan han få nok på de gange?

Lige et lille tillægsspørgsmål - han er begyndt at være vågen længere tid af gangen og jeg savner lidt inspiration til "leg".

Med venlig hilsen
MM

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor