Brev:
Vil kun ammes 1 gang mellem hver lur
22. august 2017
Alder:
2 mdr.
Vil kun ammes 1 gang mellem hver lur
Hej Helen
Tak for dit svar sidst angående korte lure.
Først lige lidt opfølgning. Vi har købt en sommer Voksi pose og han er nu nem at putte i barnevognen. Vi kæmper stadig lidt med at han vågner efter 45 minutter, men jeg er begyndt ag springe derud så snart han siger noget, giver ham eventuelt sutten igen og kører eller vugger ham. De sidste par dage har det virker og han falder til ro igen med længere intevaller, så han kommer op på 1,5 - 2 timer, men stadig med mange små opvågninger, lyder det okay? Eller har du andre forslag?
Min bekymring lige nu går på amningen. Han vil kun ammes 1 gang mellem hver lur.
Jeg skal helst amme ham med det samme når han kommer op, mens han stadig er lidt døsig. Her er min fornemmelsen at han får en stor portion.
Han er nu 11 uger og amningerne har altid være lidt urolige, hvilket jeg tror skyldes at jeg har meget mælk der kommer hurtigt, der står en stråle ud så snart han har suttet.
Når jeg forsøger at lægge ham til efter han har været vågen 1 time eller 2 vil han slet ikke, han tager nogen gange fat, men slipper hurtigt igen med et skrig. Det gælder begge sidder.
F.eks. her til aften, han vågner kl 17 efter 3. lur (har sovet 1,5 time) jeg ammer ham. Jeg forsøger igen kl 18 inden han skal i bad, men han vil ikke - jeg prøver igen efter bad da han virker træt, men heller ikke. Han falder i søvn hos mig kl 19 - han vågner 35 minutter efter og vil gerne ammes.
Inden han skal sove om aftenen, lykkedes det mig også at amme ham når han næsten er faldet i søvn.
Dagen nogenlunde:
7:30 vågner og ammes.
8:45 lægges til lur
10:15 vågner og ammes
12:00 jeg får måske en lille tår i ham inden hun lægges til lur
14:00 vågner og ammes
15:45 lægges til lur
17:00 vågner og ammes
19:00 lille lur på mor
19:35 vågner og ammes
21:30 Vi går i seng, ammes næsten sovende
03:00 Vågner og ammes sover videre
06:00 vågner og ammes sover videre dog uroligt
Kan han få nok på de gange?
Lige et lille tillægsspørgsmål - han er begyndt at være vågen længere tid af gangen og jeg savner lidt inspiration til "leg".
Med venlig hilsen
MM