Brev:
Amning - 14 dage dreng
14. maj 2017
Alder:
0 mdr.
Amning - 14 dage dreng
Hej Helen,
Jeg blev mor igen for små 14 dage siden.
Vi har fået en perfekt lille (stor) dreng, der tager rigtig godt på. Hans fødselsvægt var 4250 gram og en god uge senere er han allerede oppe på 4550 gram (vel at mærke efter han havde tabt sig 100 g efter fødslen :-) )
Han spiser godt ved brystet og alt er sådan set fryd og gammen.
Men ... han spiser meget ofte (ca 1 gang i timen om dagen og minimum hver anden time om natten), og det er små måltider, der er overstået på 5 min. Det var det samme med min første søn, og det var meget, meget hårdt til sidst. Så jeg er lidt urolig over at jeg måske gentager en uhensigtsmæssig adfærd. Måske er jeg for hurtig til at lægge ham ved brystet?!
Jeg er godt klar over, at jeg ikke kan forvente regelmæssighed og han skal på ingen måde nægtes eller mangle mad fra mig. Men er der noget jeg kan gøre for, stille og roligt, at forlænge tiden mellem amningerne?
Jeg har prøvet at give ham sut, og det er han nogenlunde ok med. Men ikke helt. Og jeg er egentlig heller ikke ubetinget overbevist om, at sut er noget vi ønsker - vores første dreng brugte det slet ikke.
Venlig hilsen fra mig :-)