Brev:
Amning og aktivering af mælkekirtler
20. april 2017
Alder:
1 mdr.
Amning og aktivering af mælkekirtler
Kære Helen
Alt går godt her med lillebror (og storesøster, som foreløbig er meget glad for ham).
Jeg har dog været lidt "doven" med at amme ham i forskellige stillinger og kan nu mærke, at mælken ikke løber helt så hurtigt og nemt som før. Jeg havde næsten ingen mælk med min datter (tror bl.a. nedløbsrefleksen drillede) og er nu nervøs for, at jeg ikke har fået aktiveret mælkekirtlerne tilstrækkeligt. Jeg frygter, at der var et "vindue" til aktivering, som nu er lukket. Det gik ellers meget bedre denne gang til at starte med.
Er det muligt at "vække" dem igen, hvis jeg på ny bliver flittig med at ligge ham til i forskellige stillinger samt eventuelt pumper lidt ud ved siden af (og hvornår bør jeg i så fald gøre dette i forhold til amningen?).
Kærlig hilsen
Annette