Amning og arbejde - 8 mdr.

19. april 2017

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Amning og arbejde - 8 mdr.

Hej Helen,

Tak for råd og vejledning i forhold til sidste brev - vi forsøger stadig med at prøve at få vores dreng til at tage sutteflaske:)

Nu har jeg brug for råd igen i forhold til at jeg skal starte arbejde slut maj og hvordan jeg skal få det til at fungere med amningen. Far skal have barsel i 3 måneder fra vores dreng er 9 måneder.

I øjeblikket ammer jeg før middagsluren, aften, sen aften og tidlig morgen. Hvordan og hvorledes med amning inden middagsluren - hvad skal den erstattes med når han ikke tager sutteflaske? Denne amning tænker jeg også hjælper ham til at sove en god lang eftermiddagslur...

Min dreng spiser godt om aftenen inden han puttes og sover til 23-24 tiden og her kan det tage op til 1 time at amme. Min dreng sutter ofte kun et par minutter inden han falder i søvn igen også gør jeg alt for at holde ham igang og det er ikke altid det lykkedes og jeg ved af gode grunde ikke hvor meget han får. Han har en del opvågninger i øjeblikket og man kan som regel mærke om det handler om mælk.

Han er dog begyndt at ville ammes igen midt nat hvilket jeg gerne vil have ham vænnet af med igen også i forhold til at jeg starter arbejde om en måneds tid. Men hvordan gør jeg det? Og kan det skyldes han ikke får nok ...

Annonce

... ved midnat? Jeg har prøvet at tilbyde ham vand midt nat og få ham til at sove videre men ender til sidst med at måtte give ham brystet før han falder til ro...

Og så vågner han ved 5 tiden og der tager jeg ham over i vores seng og ammer men her ligger han og sutter on and off mere eller mindre til han vågner ved 7- tiden. Dette forstyrrer både min og hans søvn og natten igennem får vi ikke mere end 2-3 timers sammenhængende søvn.

Min udfordring går på at jeg jo gerne vil have noget mere sammenhængende søvn når jeg skal starte på arbejde (også gerne nu) så jeg kan fungere - så hvordan griber jeg det hele an?

En anden lille ting er at min dreng er ret træt sen eftermiddag selvom han ofte har sovet et par timer. Han søger brystet ved 17-18 tiden og sover engang imellem 20-30 min. Jeg synes det er et uhensigtsmæssigt tidspunkt at amme og sove på da det er tæt på aftensmaden men samtidig føler jeg at jeg må følge ham hvis det er det han har brug for. Kan dette skyldes den store udvikling han gennemgår og er det blot en fase eller skal vi prøve at ændre noget? Vores dagsplan ser nogenlunde sådan ud som tidligere skitseret og han får skemad 4-5 gange dagligt.

Håber du kan hjælpe os lidt på vej.

Hilsen en udfordret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre