4 mdr - maveproblemer - amning?

9. april 2017

Kategori:
Alder:
4 mdr.

4 mdr - maveproblemer - amning?

Kære Helen,

Tak for sidste var - du har tydeligvis ret, det er ikke mme, der er problemet.
Maverproblemerne er nemlig fortsat hele ugen, selvom jeg ikke længere prøver med flaske.

Efter et par kaotiske nætter spørger jeg mig selv, om det er amningen, den er gal med.
Efter en periode hvor M vågnede 4-5 gange om natten, er min mælkeproduktion nemlig steget kraftigt, og M sover nu igennem næsten hver nat. Probelemet er bare, at når han så vågner vede 3-tiden, er mine bryster overfyldte, og han er så sulten, at han har svært ved at administrere amningen, som ender i gylp og host og mælk i den gale hals. det har flere gange taget 1,5-2 timer at få ham til at falde i søvn igen.

I nat ...

Annonce

... prøvede jeg at afbryde amningen for at give ham en pause til at trække vejret, men han skreg straks, til jeg lagde ham tilbage igen.

I dag har han - ligesom ugens andre dage - igen tydelige mavekneb er træt, uoplagt græder meget og har allerede lagt sin første ble inden kl 10.00.
De sidste dage er det blevet bedre i løbet af dagen, og hen mod aftenen har han genfundet sit gode humør.

Tror du, der er en sammenhæng mellem den øgede mælkeproduktion og mavesmerterne, og har du nogle tips? Efter en uge med gråd og mavesmerter overvejer jeg at tage ham til lægen, men da det som regel går over i løbet af dagen, er jeg i tvivl om, om det vil gøre den store forskel...

Bedste hilsener,
Nuala

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder