Brev:
4 mdr - maveproblemer - amning?
9. april 2017
Alder:
4 mdr.
4 mdr - maveproblemer - amning?
Kære Helen,
Tak for sidste var - du har tydeligvis ret, det er ikke mme, der er problemet.
Maverproblemerne er nemlig fortsat hele ugen, selvom jeg ikke længere prøver med flaske.
Efter et par kaotiske nætter spørger jeg mig selv, om det er amningen, den er gal med.
Efter en periode hvor M vågnede 4-5 gange om natten, er min mælkeproduktion nemlig steget kraftigt, og M sover nu igennem næsten hver nat. Probelemet er bare, at når han så vågner vede 3-tiden, er mine bryster overfyldte, og han er så sulten, at han har svært ved at administrere amningen, som ender i gylp og host og mælk i den gale hals. det har flere gange taget 1,5-2 timer at få ham til at falde i søvn igen.
I nat prøvede jeg at afbryde amningen for at give ham en pause til at trække vejret, men han skreg straks, til jeg lagde ham tilbage igen.
I dag har han - ligesom ugens andre dage - igen tydelige mavekneb er træt, uoplagt græder meget og har allerede lagt sin første ble inden kl 10.00.
De sidste dage er det blevet bedre i løbet af dagen, og hen mod aftenen har han genfundet sit gode humør.
Tror du, der er en sammenhæng mellem den øgede mælkeproduktion og mavesmerterne, og har du nogle tips? Efter en uge med gråd og mavesmerter overvejer jeg at tage ham til lægen, men da det som regel går over i løbet af dagen, er jeg i tvivl om, om det vil gøre den store forskel...
Bedste hilsener,
Nuala