Brev:
Supplere med flaske?
22. marts 2017
Alder:
3 mdr.
Supplere med flaske?
Kaere Helen,
Jeg er solomor til en lille dreng på 3,5 mdr og bosat i Bruxelles. Min søn og jeg er lige vendt tilbage efter nogle dejlige måneder hos mine foraeldre i Dk, hvor vi har fået en rigtig god start på vores liv sammen.
Min søn sov ude i barnevogn i Dk, hvilket fungerede rigtig godt. Han vågnede som regel efter 45 min, men jeg kunne sagtens få ham til at sove videre ved at give ham sutten. Den sidste uges tid blev det dog lidt svaerere, og siden vi er kommet tilbage til Bruxelles, er det naesten umuligt. M. sover nu inde i sin egen seng og vågner som regel med et skrig og gråd efter 45 minutter, hvorefter han skal trøstes og ikke kan sove. Jeg har flere gange ammet ham i søvn igen liggende, men har vaeret nødt til at blive ved ham hele tiden. ...
...
Ud fra tidligere spørgsmål kan jeg se, at dette mønster ikke er unormalt i forandringstider, men jeg kan maerke, at det er hårdt for mig ikke at have tid til at hvile, nu hvor jeg er alene - det er simpelthen fysisk hårdere, og M. er meget mere pyldret og traet end normalt. Om natten sover han typisk fra 21.00-01.00, 01.30-04.00, og derefter klatsøvn til ca 06.30.
Mit spørgsmål er derfor, om du tror, det ville kunne hjälpe at give en flaske engang imellem for at forlänge søvnperioderne? Amning kører i princippet fint, og han er bestemt ikke undervägtig (over 7 kg), og jeg har selvfølgelig ikke lyst til at ødelägge noget - men synes det kunne väre godt for os begge med lidt mere søvn.
Hvis ja - hvordan bør jeg så gribe det an?
Bedste hilsener
M´s mor