Supplere med flaske?

22. marts 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Supplere med flaske?

Kaere Helen,

Jeg er solomor til en lille dreng på 3,5 mdr og bosat i Bruxelles. Min søn og jeg er lige vendt tilbage efter nogle dejlige måneder hos mine foraeldre i Dk, hvor vi har fået en rigtig god start på vores liv sammen.

Min søn sov ude i barnevogn i Dk, hvilket fungerede rigtig godt. Han vågnede som regel efter 45 min, men jeg kunne sagtens få ham til at sove videre ved at give ham sutten. Den sidste uges tid blev det dog lidt svaerere, og siden vi er kommet tilbage til Bruxelles, er det naesten umuligt. M. sover nu inde i sin egen seng og vågner som regel med et skrig og gråd efter 45 minutter, hvorefter han skal trøstes og ikke kan sove. Jeg har flere gange ammet ham i søvn igen liggende, men har vaeret nødt til at blive ved ham hele tiden. ...

Annonce

...

Ud fra tidligere spørgsmål kan jeg se, at dette mønster ikke er unormalt i forandringstider, men jeg kan maerke, at det er hårdt for mig ikke at have tid til at hvile, nu hvor jeg er alene - det er simpelthen fysisk hårdere, og M. er meget mere pyldret og traet end normalt. Om natten sover han typisk fra 21.00-01.00, 01.30-04.00, og derefter klatsøvn til ca 06.30.

Mit spørgsmål er derfor, om du tror, det ville kunne hjälpe at give en flaske engang imellem for at forlänge søvnperioderne? Amning kører i princippet fint, og han er bestemt ikke undervägtig (over 7 kg), og jeg har selvfølgelig ikke lyst til at ødelägge noget - men synes det kunne väre godt for os begge med lidt mere søvn.

Hvis ja - hvordan bør jeg så gribe det an?

Bedste hilsener
M´s mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor