Alkohol og amning - 3 mdr.

6. marts 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Alkohol og amning - 3 mdr.

Hej Helen

Jeg har i hele min graviditet været meget omhyggelig med ikke at få noget alkohol og havde egentlig også en opfattelse af, at man ikke kunne amme og drikke alkohol. Da jeg så var til første tjek med min lille datter hos min læge, sagde han, at det jo altså ikke gjorde noget at man tog et glas vin, eller to, og at det nok ville gøre at vi fik en roligere baby.

Selvom jeg har været meget påpasselig igennem min graviditet, har jeg da savnet et godt glas rødvin og jeg har derfor taget min læges ord meget bogstaveligt. Dvs. 1-2 glas rødvin fredag og lørdag, men timet så der var så langt tid som muligt før Emily skulle ammes igen.

Her forleden ligger jeg så og læser i din bog "du bliver en skøn mor" og ser til min rædsel at du har skrevet at man ikke må drikke alkohol når man ammer. Jeg føler mig jo som verdens ...

Annonce

... dårligste mor og kan ikke få ud af mit hoved om jeg måske har skadet min dejlige lille datter.

Skal jeg være nervøs og er det et totalt No-go? Alle jeg har snakket med, dog af lidt ældre generation, siger det er ok når jeg ikke har ammet lige efter.

Da jeg blev medlem her for at kunne spørge dig om dette, så jeg at der var en ny anbefaling af jern til præmature eller babyer med lav fødselsvægt. Min datter vejede kun 2100 gram da hun blev født. Jeg blev sat igang 10 dage før termin. Alt er ellers som det skal være , men vi var indlagt på neonatal i en uge indtil amningen kørte og hendes vægt steg. Vi fik intet at vide om jerntilskud. Hun er nu 3 måneder og 15 dage og nu er jeg da helt skidt tilpas da jeg aldrig har givet hende jern. Er det for sent at begynde nu?

Håber du kan berolige mig lidt.

Med venlig hilsen
Therese

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)