Brev:
Pumpet mælk
3. marts 2017
Alder:
3 mdr.
Pumpet mælk
Hej Helen,
Jeg ammer min søn fuldt, han spiser godt og tager fint på. Nogle gange pumper jeg lidt mælk ud, som han så spiser fra flaske.
Jeg er dog lidt i tvivl om hvor længe mælk kan holde sig. Jeg har læst at mælk kan holde sig i 3 dage i køleskabet, men kan mælk også det af "to omgange"? Forstået på den måde at jeg jo pumper det ud, køler det i samme beholder, hælder det på "mælkeposer" og fryser dem (det tager typisk 1 døgn), hvor længe kan det så holde sig når jeg tager det op fra frost?
Derudover er jeg i tvivl om hvor længe opvarmet mælk kan bruges, nogle gange varmer vi noget mælk, men hvis han ikke vil spise det hele i en omgang - hvor længe kan vi så bruge det? Eller skal det smides ud med det samme?
Med venlig hilsen
Kristina