Nedtrappe amning

18. februar 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Nedtrappe amning

Kære Helen

Tak for dit forrige brev.

Vi har forsøgt at få amningen op at køre og øge mælkeproduktionen efter dine forslag, med delvis succes. Men da vi efterhånden har forsøgt alt og da vores datter stadig græder ved brystet og har gjort det ved hver amning i over en måned, har vi besluttet at nedtrappe amningen og gå over til fuld ernæring med flaske. Det føles som den rigtige beslutning, og faktisk som en lettelse. Det er dejligt at vi i stedet kan bruges vores energi på hendes udvikling og på gode legestunder med hende hvor vi alle er i godt humør. Det har allerede givet os mere overskud.

Mit spørgsmål går derfor på hvordan jeg bedst muligt trapper ned og til sidst helt ud af amningen? Jeg er gået over til at give hende 6 måltider (flasker) om dagen, de 4 af dem hvor jeg ammer først og giver flaske bagefter. Jeg har tænkt mig at gå ned til 3 amninger, 2 amninger osv. over nogle ...

Annonce

... uger, men gerne over længere tid så længe de få amninger jeg giver hende er gode. Jeg har valgt at gøre det på den måde, da jeg ved at hun ikke kan få nok mælk til et helt måltid hos mig, og samtidig gerne vil påbegynde en rytme hos hende med 6 måltider om dagen. Vil det også være din anbefaling?

Hvis det lykkes for mig at bibeholde 1-2 amninger om dagen frem til hun er 5-6 måneder vil der så være noget problem i det? Jeg tænker i forhold til brystbetændelse eller hvad der ellers kan ske ved at amme sjældent?

Jeg ved at det anbefales ikke at amme om natten når man skal trappe ned, men da det for øjeblikket er det eneste tidspunkt på døgnet hvor hun ammer uden gråd, vil jeg gerne holde fast i denne gode ammestund lidt endnu hvis det er muligt, ser du noget problem i det, også hvis det er den sidste amning jeg skærer fra?

Jeg ser frem til at læse dit svar.

Venlig hilsen
En lykkelig mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

det er vist på tide at jeg skriver og siger tusind, tusind tak for alle dine råd og vejledninger! Det er jo super dejligt at have en som dig at henvende sig til med alle de spørgsmål der kommer op i forbindelse med at være forældre. Det har været en fantastisk stor hjælp at læse dine svar, ikke kun til mig, men også til andre forældre.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skulle have gjort uden din brevkasse – bare muligheden for at kunne stille de 'dumme' spørgsmål, er utrolig beroligende, for ikke at nævne at se at der er andre der ude som pusler med de samme problemer som jeg gør.

Så tusind tak for din hjælp!

Bedste hilsner
Mor til pige på 5 måneder