Brev:
Opfølgende om nedtrapning om amning
25. januar 2017
Alder:
10 mdr.
Opfølgende om nedtrapning om amning
Kære Helen,
Tusind tak for din mail! Det var rigtig dejligt at få svar på de mange spørgsmål vi havde. Vi har et par opfølgende spørgsmål, som vi håber du kan hjælpe os med.
Vi har en lille uge nu fulgt rutinen du sendte os i forhold til mad og søvn meget præcist, men jeg ammer ham stadig for meget, da vi er i tvivl om hvor meget og over hvor lang tid det er bedst at trappe ned.
Nedtrapning af amning:
Jeg er gået ned til tre amninger i stedet for seks amninger om dagen (fra vores søn vågner kl 7.45 til og med, at han bliver puttet kl 20. Ved formiddags- og eftermiddagslur og kl 20).
Derudover får han ca 2-4 amninger om natten - fra midnat vågner han ca hveranden til hver tredje time (det var først da jeg sov i stuen efter dit råd, at jeg fik styr på hvor tit han spiser om natten). Jeg giver ham ikke længere bryst om natten hvis han vågner, når der er gået under to timer (det sker heller ikke tit mere -det hjalp at sove i stuen).
Han spiser stadig utrolig lidt - maksimum halve skefulde og spiser og spiser lidt selv (i alt maksimum en spiseskefuld). Grøden om inden sengetid vil han ikke have. Har prøvet sådan noget pulver grød i sutteflaske.
Hvilke amninger vil du anbefale at trappe ned næst?
Vil du anbefale at trappe ned til tre amninger, når han ikke endnu er begyndt at spise mere, selvom jeg har fjernet tre amninger, eller skal jeg vente til han spiser mere?
Jerntilskud:
Du nævnte i dit svar på vores tidligere mail, at vores søn muligvis kunne få jernmangel fordi han endnu ikke spiser, selvom han er 10 mdr. gammel. Ville det eventuelt være en god ide at give ham jerntilskud? I så fald hvor meget ville du anbefale?
Vi ser frem til at høre din mening.
På forhånd tak for hjælpen.
Bedste hilsner,
fra os i Spanien