Brev:
Ammestop og arbejdstart
22. januar 2017
Alder:
11 mdr.
Ammestop og arbejdstart
Kære Helen.
Jeg skrev til dig for et par måneder siden, da min datter på dengang 9 måneder ikke ville tage fastføde til sig. Du gav mig en plan, som vi har fulgt, dog uden noget større gennembrud.
Jeg startede for 14 dage siden på job igen og er væk 10-15 timer i døgnet. Dvs. at pigen er hjemme hos sin far (knap 11 måneder gammel nu). Den første uge, fik hun fortsat ikke lov til at blive ammet før til nat (og så hele natten), men nu hiver hun i mig så snart jeg kommer ind af døren - ikke for at spise, men for tryghed. Hun vil have lov til at have brystet flere gange i timen frem til omkring kl 5, hvor hun bliver ammet sidste gang.
Om dagen tager hun helst kun grød - hvis hun i det hele taget spiser. Hun putter ikke noget frivilligt i munden og er det noget ukendt, så tager hun det op og smider det direkte på gulvet. Hun er slet ikke interesseret. Kun skorper og frugtsmoothies ryger ned med sikkerhed. Rugbrød kan være acceptabelt, hvis der ikke er noget ud over smør på, og most mad er fuldstændigt NO GO.
Ingen tvivl om, at vi er nået et stykke vej, men hun spiser så meget om natten, at hun er mæt det meste af dagen.
Nu står vi så i den udfordring, at hun skal køres ind i vuggestue fra den 1. februar (onsdag i uge 5) og derudover skal hun undvære mig fra søndag i uge 5 og frem til og med lørdag i uge 6, da jeg skal på skitur min min skole. Vi havde egentligt aftalt et fuldt ammestop fra det øjeblik, hvor jeg tager afsted, men jeg er blevet i tvivl om det er nogen god kombination med det hele.
Jeg har ingen undervisning i uge 5 - kun møder og en enkelt vagt, så jeg har mulighed for, at vi allerede der, kører ammestop, men vil det være en bedre ide og så evt. rykke vuggestuestarten frem til at jeg er afsted, eller hvordan gør vi det lige bedst for vores datter?
Håber du har nogle erfaringer, som du kan dele med os.
Mange hilsner
Marianne