Brev:
Trappe amning ud og gå over på flaske
21. november 2016
Alder:
5 mdr.
Trappe amning ud og gå over på flaske
Kære Helen
Mange tak for dit svar på mit sidste brev !
Jeg skriver igen, da jeg ønsker at begynde at trappe amningen ud og gå over på flaske.
Jeg har egentlig hele tiden haft planer om kun at amme i 6 måneder, og nu hvor lille H har fået to tænder, og er begyndt at bide mig, ja, så synes jeg det må være tid ☺.
H vejer 10 kg og måler 71 cm. Han er 6 måneder her 2.12.
Nuværende plan:
Vågner kl 6 – ammes og ligger og putter lidt.
Ammes og lægges til lur mellem 8-9. Sover mellem 30 min og 1,5 time.
Grød med frugttopping mellem 10-11. Vand af kop.
Ammes og puttes til lur kl .13.
Grøntsagsmos kl 16. Vand af kop.
Flaske og puttes til natten kl. 18. (Han er meget træt her, da han ofte ikke tager en eftermiddagslur)
Vågner mellem 20-21 og ammes. Sover videre
Vågner mellem 1:30-04 ammes. Sover videre.
Jeg har din bog om børn og mad som jeg bruger, men er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal gribe ammestop an. Som du også kan se går H ret tidligt i seng ☺, hvilket gør, at jeg ikke har så meget tid til hans måltid om eftermiddagen.
Jeg kan være bange for at gøre for meget på en gang – også fordi måltid nummer tre snart skal introduceres.
Kærlig hilsen
Stephanie