Trappe amning ud og gå over på flaske

21. november 2016

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Trappe amning ud og gå over på flaske

Kære Helen

Mange tak for dit svar på mit sidste brev !

Jeg skriver igen, da jeg ønsker at begynde at trappe amningen ud og gå over på flaske.

Jeg har egentlig hele tiden haft planer om kun at amme i 6 måneder, og nu hvor lille H har fået to tænder, og er begyndt at bide mig, ja, så synes jeg det må være tid ☺.

H vejer 10 kg og måler 71 cm. Han er 6 måneder her 2.12.

Nuværende plan:

Vågner kl 6 – ammes og ligger og putter lidt.

Ammes og lægges til lur mellem 8-9. Sover mellem 30 min og 1,5 time.

Grød med frugttopping mellem 10-11. Vand af kop.

Ammes og puttes til lur kl ...

Annonce

Grøntsagsmos kl 16. Vand af kop.

Flaske og puttes til natten kl. 18. (Han er meget træt her, da han ofte ikke tager en eftermiddagslur)

Vågner mellem 20-21 og ammes. Sover videre

Vågner mellem 1:30-04 ammes. Sover videre.

Jeg har din bog om børn og mad som jeg bruger, men er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal gribe ammestop an. Som du også kan se går H ret tidligt i seng ☺, hvilket gør, at jeg ikke har så meget tid til hans måltid om eftermiddagen.

Jeg kan være bange for at gøre for meget på en gang – også fordi måltid nummer tre snart skal introduceres.

Kærlig hilsen
Stephanie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

Bleskift

Et nyfødt barn skal have skiftet ble ofte, i begyndelsen er det mellem 6 og 10 gange i døgnet.

Før bleskift er det rigtig godt, hvis man har samlet de ting man skal bruge sammen, så det er klar: vaskefad, vaskeklude, rene bleer, håndklæde, undertøj osv.

Spæde børn kan ikke lide at få alt tøjet af, så når bleen skal skiftes, så vil dit barn være mere rolig, hvis du lader det beholde noget af tøjet på imens. Det er derfor smart med bodystockings og lignende som kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København