Hjælp min søn foretrækker kun flaske fremfor bryst

15. februar 2016

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Hjælp min søn foretrækker kun flaske fremfor bryst

Hej Helen,

Mange tak for svaret angående mad og søvn rytme. Jeg vil prøve at følge din plan men har stadig en udfordring med at vågne til morgenmad kl 7 da han stadig sover. Skal jeg vække ham?

En anden ting er, som jeg også nævnt i mit første brev at min søn på 6 mdr er begyndt med at foretrække flaske fremfor bryst. Jeg vil ikke stoppe med at amme men det som om når han ammer at der ikke kommer nok ud som en flaske og det fornemmer han og bliver derefter irriteret. Nogen gange vil han godt amme og kan hører synke lyde. Kan det være hans eget mund savl han synker?

Han begyndt på skemad fra 4 mdr og det kan være en grund til hans afvisning af bryst ...

Annonce

... men når jeg så giver ham flaske så tager han imod den.

Jeg er meget påvirket af det da jeg har læst om hvor godt modermælk er ift modermælkerstatning. Er der en løsning på det?

En anden ting er at jeg føler han ikke er mæt nok for giver ham stadig 2 måltider men er begyndt med havregrød med lidt fugt i om morgenen og ellers grøntsags mos til aftensmad mad og lidt frugtmos til formiddag. Jeg vil begynde så småt på de 3 måltider som du anbefalet. Mit spm et bare hvornår ved jeg at han har fået nok? Er bange for han ikke får nok hele dagen altså mælk og vand og grød.

Jeg har købt din bog om mad og håber den anden hjælpe.

Med venlig hilsen
Saher

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Bleskift

Et nyfødt barn skal have skiftet ble ofte, i begyndelsen er det mellem 6 og 10 gange i døgnet.

Før bleskift er det rigtig godt, hvis man har samlet de ting man skal bruge sammen, så det er klar: vaskefad, vaskeklude, rene bleer, håndklæde, undertøj osv.

Spæde børn kan ikke lide at få alt tøjet af, så når bleen skal skiftes, så vil dit barn være mere rolig, hvis du lader det beholde noget af tøjet på imens. Det er derfor smart med bodystockings og lignende som kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland