Brev:
Hjælp min søn foretrækker kun flaske fremfor bryst
15. februar 2016
Alder:
6 mdr.
Hjælp min søn foretrækker kun flaske fremfor bryst
Hej Helen,
Mange tak for svaret angående mad og søvn rytme. Jeg vil prøve at følge din plan men har stadig en udfordring med at vågne til morgenmad kl 7 da han stadig sover. Skal jeg vække ham?
En anden ting er, som jeg også nævnt i mit første brev at min søn på 6 mdr er begyndt med at foretrække flaske fremfor bryst. Jeg vil ikke stoppe med at amme men det som om når han ammer at der ikke kommer nok ud som en flaske og det fornemmer han og bliver derefter irriteret. Nogen gange vil han godt amme og kan hører synke lyde. Kan det være hans eget mund savl han synker?
Han begyndt på skemad fra 4 mdr og det kan være en grund til hans afvisning af bryst men når jeg så giver ham flaske så tager han imod den.
Jeg er meget påvirket af det da jeg har læst om hvor godt modermælk er ift modermælkerstatning. Er der en løsning på det?
En anden ting er at jeg føler han ikke er mæt nok for giver ham stadig 2 måltider men er begyndt med havregrød med lidt fugt i om morgenen og ellers grøntsags mos til aftensmad mad og lidt frugtmos til formiddag. Jeg vil begynde så småt på de 3 måltider som du anbefalet. Mit spm et bare hvornår ved jeg at han har fået nok? Er bange for han ikke får nok hele dagen altså mælk og vand og grød.
Jeg har købt din bog om mad og håber den anden hjælpe.
Med venlig hilsen
Saher