Brev:
Amning eller flaske?
8. januar 2016
Alder:
1 mdr.
Amning eller flaske?
Hej Helen.
Vi har en datter på 5 uger (født 13 dage for sent). Hun er blevet ammet siden fødslen, men er blevet suppleret med en flaske inden sengetid, da mælkeproduktionen ikke er så høj om aftenen.
Nu er min mælkeproduktion imidlertid blevet mindre om eftermiddagen også. Så når hun dier nat, morgen, formiddag, middag og først på eftermiddagen kan hun blive mæt men de øvrige måltider kan hun ikke spise sig mæt. Især om aftenen (kl 19 og ca 22) vil hun ikke engang sutte på brystet. Har prøvet at malke ud, for at se om der er noget mælk. Og der er ikke så meget som en dråbe. Så hun bliver naturligvis sur og irriteret over at der ikke er mad.. Og det tager jo lige lidt tid at gøre en flaske klar.
Kan det passe at mælkeproduktionen bare sådan kan stoppe? Ved godt at den er ringere om aftenen, men at stoppe helt syntes jeg er underligt.
Har en fornemmelse af at hun heller ikke bliver helt mæt kl 16 ca, men hun falder i søvn alligevel, og sover en time for så at ville have mere mad.
Vi har haft nogle nætter med skrig og skrål fordi vi hele tiden har fået at vide at der er mælk nok til at hun kan spise sig mæt til hver en tid. Og det har vi jo så fundet ud af på den hårde måde, ikke passer i vores tilfælde.
Skal vi bare acceptere at hun skal have flaske fra kl 16 og resten af dagen eller kan mælkeproduktionen stimuleres så meget at der er mælk nok? Og hvordan?
Jeg vil gerne blive ved med at amme, men tænker på et tidspunkt at det bliver tidligere og tidligere på dagen, at der ikke er mælk nok? Men i bund og grund vil vi jo bare gerne at hun er mæt og tilfreds for så er hun faktisk rigtig nem og sover godt over hele dagen.
Håber du kan hjælpe med et par gode råd..
Hilsen Stine