Brev:
Amning - mindre mælk
12. maj 2015
Alder:
9 mdr.
Amning - mindre mælk
Hej Helen.
Lige et spørgsmål om amning og mælkemængde.
Min datter er nu lige knap 9 måneder. Jeg ammer nu kun ca. 3-4 gange i døgnet, så jeg føler så småt at jeg ikke har så meget mælk mere. Det virker til at der er ok med mælk om dagen, men om aftenen sutter og sutter hun og jeg føler at brystet hurtigt bliver tømt.
Fader det bare langsomt ud nu, eller har hun brug for noget andet, hvis min mælk slipper op inden hun er fyldt et år?
Har prøvet at give hende mme af kop, men det vil hun bestemt ikke have! Hun vil heller ikke have sutteflaske og det er måske også lidt sent at begynde på det nu.
Hvornår må hun begynde at få lidt sødmælk og surmælksprodukter ifølge de nye retningslinjer?
Med venlig hilsen
S