Brev:
Amning 7 mdr
27. august 2013
Alder:
7 mdr.
Amning 7 mdr
Hej Helen,
Jeg har tidligere skrevet til dig (for ca.3-4mdr siden), jeg ved ikke om der er en historik eller lign tilknyttet medlemslogin. Mit spørgsmål denne gang går på nedtrapning af amning/optrapning af mad.
Min søn på lige 7 mdr. er en stor og ret sulten dreng. Han får 3 hovedmåltider morgen middag og aften, og noget eftermiddagsgrød, frugt eller frugtmos alt efter hvor sulten jeg vurderer at han er.
Han er MEGET glad for at amme, og har hele hans liv ammet rigtig meget - ca. hver 2-3 time. Nu vil jeg så tro, at vi er "nede" på hver 4. time ca. Han vil ikke bruge sut og mit indtryk er, at det giver ham meget tryghed at amme. Han er lige nu utrolig morglad og bliver ind imellem helt desperat hvis han mister mig af syne, eller jeg sætter ham ned.
Han har aldrig været noget nemt barn, hvilket du også vil kunne læse, hvis du kan læse min historik. Dog er han blevet meget mere glad nu end han har været.
Han spiser godt til alle (mad)måltider, men han spiser også godt til alle 6-7 amninger, eller hvad jeg ca. stadig er oppe på. Jeg kan se, at du rådgiver andre til at amme deres børn ca.4 gange i denne alder. det vil sige, at jeg i forhold til hvad du rådgiver om skulle fjerne formiddagsamning, eftermiddagsamning og ind imellem en natamning (ammer ind imellem midt nat).
Jeg ved simpelthen bare ikke, hvordan jeg skal gribe det an. Han jamrer og jamrer hvis han ikke får sin mælk fra mig på de nævnte tidspunkter.
Hvad tænker du?
Med venlig hilsen
Lene