Brev:
Nat amning - 7 mdr.
2. februar 2013
Alder:
7 mdr.
Nat amning - 7 mdr.
Hej Helen.
Tak for dit brev og den gode dagsplan, den fungere rigtig godt:)
Jeg har lige et par enkle spørgsmål mere angående amningen.
Min datter bliver nu 7 måneder om et par dage og jeg ammer nu ca 4-5 gange dagligt. Det går rigtig fint om dagen synes jeg.
Jeg er i gang med at prøve at stoppe med at amme om natten, mit problem er bare at jeg er i tvivl om min datter får nok i løbet af dagen.
Nætterne er meget forskellige fra hinanden og nogle gange vågner hun mange gange, ville være rart med en lidt fastere rytme om natten. Men det plejer at se f. Eks sådan ud:
Hun bliver ammet og lagt i seng mellem 19.30-20 hver aften men vågner altid mellem 21-22 og vil have mere bryst, nogle gang før, derefter vågner hun igen sen aften/ tidlig nat og bliver ammet igen, der er hun oftest så søvnig at hun ikke får spist så meget, jeg har prøvet at skifte bryst, men hun falder bare i søvn. Derefter bliver hun ammet omkring kl 4-5 stykker. Hvilken amning skal jeg så springe over?
Jeg prøver af afvise hende brystet som du har beskrevet i dit sidste brev, men jeg synes det er svært fordi jeg synes altså at hun virker til at være sulten! Vi har prøvet at lade far tage over enkelt gang den tidlige aften (21-22) men der græd hun hjerteskærende i 1 1/2 time:(
Hun får skemad 3 gange dagligt med 2 hovedmåltider og får ca 1 dl hver gang og vand af kop.
Jeg ammer oftest kun fra et bryst.
Håbe du har et par gode råd, kunne være rart med en lidt bedre natte rytme:)
Tak igen
Hilsen en mor