Nat amning - 7 mdr.

2. februar 2013

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Nat amning - 7 mdr.

Hej Helen.

Tak for dit brev og den gode dagsplan, den fungere rigtig godt:)

Jeg har lige et par enkle spørgsmål mere angående amningen.
Min datter bliver nu 7 måneder om et par dage og jeg ammer nu ca 4-5 gange dagligt. Det går rigtig fint om dagen synes jeg.

Jeg er i gang med at prøve at stoppe med at amme om natten, mit problem er bare at jeg er i tvivl om min datter får nok i løbet af dagen.
Nætterne er meget forskellige fra hinanden og nogle gange vågner hun mange gange, ville være rart med en lidt fastere rytme om natten. Men det plejer at se f. Eks sådan ud:

Hun bliver ammet og lagt i seng mellem 19.30-20 hver aften men vågner altid mellem 21-22 og vil have mere bryst, nogle gang før, derefter vågner hun igen sen aften/ tidlig ...

Annonce

... nat og bliver ammet igen, der er hun oftest så søvnig at hun ikke får spist så meget, jeg har prøvet at skifte bryst, men hun falder bare i søvn. Derefter bliver hun ammet omkring kl 4-5 stykker. Hvilken amning skal jeg så springe over?

Jeg prøver af afvise hende brystet som du har beskrevet i dit sidste brev, men jeg synes det er svært fordi jeg synes altså at hun virker til at være sulten! Vi har prøvet at lade far tage over enkelt gang den tidlige aften (21-22) men der græd hun hjerteskærende i 1 1/2 time:(

Hun får skemad 3 gange dagligt med 2 hovedmåltider og får ca 1 dl hver gang og vand af kop.

Jeg ammer oftest kun fra et bryst.

Håbe du har et par gode råd, kunne være rart med en lidt bedre natte rytme:)

Tak igen
Hilsen en mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Min mand og jeg har så ofte talt om, at vi burde skrive til dig og fortælle, hvor fantastisk din brevkasse er.
Vi har aldrig selv skrevet til dig, men har fundet svar på så mange spørgsmål via dine svar til andre i lignende situationer.

Jeg beundrer dine evne til at formidle, og jeg elsker din tilgang til børn og forældre og alle de ting man sammen kommer igennem!
Dine svar stemmer så utrolig fint overens med præcis den måde, vi forsøger at være forældre på. Som førstegangs-forældre betyder det helt utrolig meget, at finde opbakning et sted man har tillid til og kan identificere sig med. Og det kan vi hos dig!

Det er så rart at have dine ord med i bagagen, hvis noget er svært eller andre synes, vi f.eks. burde skælde ud, når vores søn et par gange har haft det, du beskriver som fortvivlelses-anfald - er det så rart at kunne sige, at vi ikke er de eneste, der mener, det skal tackles helt anderledes.

Så kære Helen, tusind tak for dine altid inspirerende og varme svar - Tak for dig! Det er fantastisk at kunne søge råd og vejledning på alle tider af døgnet i din brevkasse!

De varmeste hilsner med ønsket om en rigtig god dag - uden tvivl også fra min mand.

Familien S