Brev:
Skilsmisse - 3 år, 9 mdr.
25. maj 2007
Alder:
3 år, 9 mdr.
Skilsmisse - 3 år, 9 mdr.
Kære Helen
Min mand og jeg taler om at gå fra hinanden. Eller det vil sige, vi har faktisk besluttet det. Mit spørgsmål går egentlig ud på, hvornår vi bør involvere vores datter på godt 3½ år idet.
Jeg synes der er mange blandede budskaber om det. Nogle steder læser man, at børn bør informeres fra det øjeblik beslutningen er truffet, andre steder læser man, at børn ikke skal have noget at vide før de praktiske ting, som boligforhold og andet er faldet på plads.
Jeg har et eller andet sted meget svært ved at se, at vi skal involvere hende på nuværende tidspunkt, når vi endnu ikke ved hvor vi skal bo, hvornår vi skal flytte og hvornår hun skal være hos hvem.
Vi er ikke vildt uvenner og kan sagtens tale sammen, selvfølgelig har vi uoverensstemmelser, men vi er gode til at tage dem, når hun er lagt. Vi står ikke og råber og skriger ad hinanden eller noget, så vi kan sagtens finde ud af at bo under samme tag, så længe det nu er nødvendigt, indtil alt er afviklet.
Hvad er din erfaring, hvornår er det bedst at involvere et lille barn i denne proces? Hvis du i øvrigt ellers har nogle gode råd, om hvordan vi kan gøre det her så udramatisk som muligt for hende, hører jeg dem gerne.
Mange hilsener
Hannah