Skilsmisse - 3 år, 9 mdr.

25. maj 2007

Kategori:
Alder:
3 år, 9 mdr.

Skilsmisse - 3 år, 9 mdr.

Kære Helen

Min mand og jeg taler om at gå fra hinanden. Eller det vil sige, vi har faktisk besluttet det. Mit spørgsmål går egentlig ud på, hvornår vi bør involvere vores datter på godt 3½ år idet.

Jeg synes der er mange blandede budskaber om det. Nogle steder læser man, at børn bør informeres fra det øjeblik beslutningen er truffet, andre steder læser man, at børn ikke skal have noget at vide før de praktiske ting, som boligforhold og andet er faldet på plads.

Jeg har et eller andet sted meget svært ved at se, at vi skal involvere hende på nuværende tidspunkt, når vi endnu ikke ved hvor vi skal ...

Annonce

... bo, hvornår vi skal flytte og hvornår hun skal være hos hvem.

Vi er ikke vildt uvenner og kan sagtens tale sammen, selvfølgelig har vi uoverensstemmelser, men vi er gode til at tage dem, når hun er lagt. Vi står ikke og råber og skriger ad hinanden eller noget, så vi kan sagtens finde ud af at bo under samme tag, så længe det nu er nødvendigt, indtil alt er afviklet.

Hvad er din erfaring, hvornår er det bedst at involvere et lille barn i denne proces? Hvis du i øvrigt ellers har nogle gode råd, om hvordan vi kan gøre det her så udramatisk som muligt for hende, hører jeg dem gerne.

Mange hilsener
Hannah

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!