Brev:
Opfølgende spørgsmål på nat-ammestop og putning
3. august 2022
Alder:
10 mdr.
Opfølgende spørgsmål på nat-ammestop og putning
Hej Helen
Tak for dit gode og brugbare svar i det sidste brev.
De sidste par nætter har far taget totalt over, og det går stille og roligt fremad. Vores søn vågner stadig en del gange om natten, men accepterer nogenlunde at brystet ikke er tilgængeligt, og vi har ikke ammet i tre nætter. Han sover desuden alene på værelset for at mindske forstyrrelser.
De sidste to aftener har vi dog haft stort besvær med at putte ham. Han er meget træt og klar til at komme i seng. Han får sit bad, bliver frotteret godt, får lidt trykmassage og får grød.
Derefter ammer jeg i vores seng (for at han ikke kommer til at associerer værelse og putning der med bryst og mælk) og går ind med ham, men så snart han rammer madrassen er der bare knald på ham. Han rejser sig, snor sig, smiler, griner og gør alt hvad han kan for ikke at sove.
Jeg prøver at gentage rutinen, men uden brystet. Så jeg synger 2 sange imens jeg nusser/giver trykmassage, men det gør ingen forskel.
Så hvordan kan vi hjælpe ham ind i søvnen? Hvordan lærer vi ham evt. at falde i søvn selv? Så vi får de gode søvnassociationer?
Er det vigtigt, at den sidste flaske gives mellem 23-24? Vi har nemlig oplevet at han vågner før det og så vil han ikke have flasken. Giver vi den derimod kl 22 så drikker han godt og er veltilpas.
Er der meget stor forskel på at give ham den en time senere? Eller hvordan og hvorledes?
Hilsen herfra