Brev:
Urolig nattesøvn - snart 4 uger
10. oktober 2021
Alder:
0 mdr.
Urolig nattesøvn - snart 4 uger
Hej Helen
Lillebror på snart 4 uger er en mild og dejlig dreng, der sover godt i løbet af dagen, men også meget opmærksom og kontaktsøgende, når han er vågen. Når han er vågen, bliver han ammet, skiftet, snakket og hygget med, får trænet mave og ammet igen. Han har nogle gange svært ved at overgive sig til søvnen, hvor han når at blive ked af det, og skal vugges i søvn i armene.
De sidste par nætter har han haft svært ved at finde ro. Han har i halvanden uges tid øffet og møffet i søvne, som om han har mavekneb (der umiddelbart ikke gør ondt, da han ikke græder), men de sidste par nætter er det blevet endnu værre. Når han vågner og bliver ammet, kan jeg pludselig ikke lægge ham fra mig, når han skal sove. Det gælder både, hvis han er faldet i søvn i mine arme eller hvis jeg lægger ham over i bed siden og forsøger at nusse ham til ro. Lige nu bruger vi et par timer pr amning på at få ham til ro. Han falder f.eks i søvn, hvis faren går rundt med ham, men han vågner igen, når han så bliver lagt for sig selv. Vi har også prøvet at svøbe ham uden held.
Har du nogle gode råd? Lige nu er vi begge så trætte, da vi også har en storebror, som står tidligt op, og selvom jeg går tidligt i seng, er det kun blevet til meget få timers søvn de sidste par dage.
Venlig hilsen