Brev:
Flaske og søvnproblemer
23. september 2021
Alder:
16 mdr.
Flaske og søvnproblemer
Hej Helen
Så har vi endnu engang brug for dit gode råd/input :)
Vi har 3 dejlige unger på henholdsvis 10 år, 5 år og lille Arthur på 16 måneder.
Arthur har altid været lidt at en natteroder og det er ikke mange sammenhængende nætters søvn vi har fået, dvs. faktisk 0 indtil nu. OG nu kunne vi rigtig godt tænke os snart at få lidt ro på om natten :)
Problemet er at han stadig meget gerne vil have flaske om aftenen/natten og jeg ved godt det gerne skulle udfases helt nu.
De andre 2 har ligesom selv afvist flasken ved 1 års alderen, så det har aldrig været et problem, indtil nu... for det gør Arthur ikke ;)
Han får 180 ml. til at sove på og falder fint i søvn (i sin egen seng, på sit eget værelse) Men efter 22-23 begynder showet.
Han vågner utrolig mange gange i løbet af natten, græder og kan ikke finde ro og når han bliver rigtig sur, er den eneste måde vi kan få ro på er ved at give ham en flaske. Det sker ca. 1-2 gange om natten.
Han spiser godt i løbet af dagen og mangler bestemt ikke noget på sidebenene ;) men han er utrolig krævende i form at opmærksomhed. Han har et voldsomt temperament og hvis ikke han får sin vilje, går han fuldstændig bananas. Vi prøver at tale roligt til ham og få hans opmærksomhed på noget andet, så han ikke får sin vilje altid. Selvfølgelig er han sød og dejlig det meste af tiden :)
Han har også meget krudt i numsen, han bevæger sig faktisk hele tiden, så han har selvfølgelig også brug for energi - men jeg syntes virkelig vi fylder meget på ham i løbet af dagen.
Vi er begyndt at gøre blandingen af MME tyndere, så vi langsomt måske bare kunne nøjes med vand - er det forkert?
Du får lige hans dagsrytme, så du beder kan danne dig et overblik over dagen :)
(Det er ca. tider alt afhængig af hvornår han vågner og lur)
05-30-06-30 - Vågner
07.00 - morgen mad (halv bolle med leverpostej)
09.00 Frugt og bolle
11.00 - Frokost (rugbrød)
11.30 - lur (sover ca. 1,5 - 2 timer)
13.00-14.00 - Frugt og bolle
16.00 - Snack (kiks, frugt, lidt rugbrød)
17.30 - Aftensmad
18:00 - Bad
18.30-19.00 Sovetid (drikker de 180 ml)
Over indtil 22-23 og begynder så at vågne og klynke og ligge uroligt. Flaskerne får han ca. ved 24 og 03 tiden og nogle gange kun 1 flaske, det er lidt forskelligt.
Han er MEGET svær at berolige om natten, da han slet ikke vil røres ved :( Hvis vi forsøger at nusse eller lægge en hånd på ham, bliver han så sur :(
Dertil skal lige siges at der jo er 2 andre børn i huset der gerne skulle have en god nattesøvn, derfor har vi nok valgt den nemme løsning med at give ham en flaske :(
Men nu må det snart være slut :) Vil gerne af med de sutteflasker!!
Hvad tænker du- er der nogle steder vi kan gøre det anderledes? og hvordan kommer vi bedt muligt af med flasken?
PÅ forhånd tusind tak :)
Med venlig hilsen
Karina