Brev:
Putning til natten - 8 mdr.
14. juni 2021
Alder:
8 mdr.
Putning til natten - 8 mdr.
Hej Helen.
Jeg skriver til dig, fordi vi har fået udfordringer med vores putning af vores datter om aftenen. Hun bliver lige om lidt 8 måneder, og er begyndt at krybe, samt spiser rigtig godt af skemaden.
Vi har tidligere haft en putning, som har fungeret godt, og hvor det er gået ret nemt, men den sidste måneden til halvanden har det drillet, og vi kan snildt bruge op til en time på at putte.
Vi er begyndt at tilbyde flaske, når hun skal puttes om aftenen. Den falder ikke altid i god jord, men på den anden side, så har amningen heller ikke altid faldet i god jord.
Lige pt gør vi følgende:
Når der er spist aftensmad, så leger vi en times tid, hvorefter der skiftes til nattøj. Herefter hygger vi lidt mere indtil, at hun virker træt og gnider sig i øjnene.
Vi siger godnat til storebror far/mor og går ind i soveværelset. Her synges en sang mens der tilbydes flaske. Når det er nej tak til mere mælk, så tager vi hende indtil os og holder hende lodret indtil, at der er faldet godt ro på hende. Derefter kysses hun godnat og ligges ned i sengen.
Her starter balladen. Hun vender sig gerne rundt og putter sig indtil hendes bamse, men efter kort tid bliver hun sur og ked af det. Så bliver hun taget op i lodret stilling indtil hun falder til ro, hvorpå hun kysses igen og ligges i sengen. Dette kan så bare stå på rigtig lang tid.
Efter et stykke tid, falder hun næsten hen, når vi tager hende op, og hvis vi tilbyder flasken her, så kan hun nemt spise 100 ml (halvsovende). Det betyder dog ikke, at vores op-ned-“leg” stopper.
Har du nogle råd til, hvad vi kan gøre anderledes for en bedre putning?
Med venlig hilsen
Den trætte mor