Putning til natten - 8 mdr.

14. juni 2021

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Putning til natten - 8 mdr.

Hej Helen.

Jeg skriver til dig, fordi vi har fået udfordringer med vores putning af vores datter om aftenen. Hun bliver lige om lidt 8 måneder, og er begyndt at krybe, samt spiser rigtig godt af skemaden.

Vi har tidligere haft en putning, som har fungeret godt, og hvor det er gået ret nemt, men den sidste måneden til halvanden har det drillet, og vi kan snildt bruge op til en time på at putte.

Vi er begyndt at tilbyde flaske, når hun skal puttes om aftenen. Den falder ikke altid i god jord, men på den anden side, så har amningen heller ikke altid faldet i god jord.

Lige pt gør vi følgende:

Når der er spist aftensmad, så leger vi en times tid, hvorefter der skiftes til nattøj. Herefter hygger vi lidt mere indtil, at hun virker træt og gnider sig i øjnene.
Vi siger godnat til storebror far/mor og går ind i ...

Annonce

... soveværelset. Her synges en sang mens der tilbydes flaske. Når det er nej tak til mere mælk, så tager vi hende indtil os og holder hende lodret indtil, at der er faldet godt ro på hende. Derefter kysses hun godnat og ligges ned i sengen.

Her starter balladen. Hun vender sig gerne rundt og putter sig indtil hendes bamse, men efter kort tid bliver hun sur og ked af det. Så bliver hun taget op i lodret stilling indtil hun falder til ro, hvorpå hun kysses igen og ligges i sengen. Dette kan så bare stå på rigtig lang tid.

Efter et stykke tid, falder hun næsten hen, når vi tager hende op, og hvis vi tilbyder flasken her, så kan hun nemt spise 100 ml (halvsovende). Det betyder dog ikke, at vores op-ned-“leg” stopper.

Har du nogle råd til, hvad vi kan gøre anderledes for en bedre putning?

Med venlig hilsen
Den trætte mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder