Sut?

10. juni 2021

Kategori:
Alder:
2 år

Sut?

Hej Helen!

Min datter er lige fyldt 2 og har aldrig brugt sut, hendes eget valg.

Nu er jeg gravid og må stoppe natamningen pga smerter. Samtidig er hendes far flyttet pga en depression der desværre gør ham meget vred. (Ikke på hende, men hun kan jo mærke der foregår noget. Han er i behandling.) Så hun har et ekstra stort behov for tryghed.

I fødselsdagsgave fik hun et sæt til at bade hendes dukker med med badekar, spisesæt og en dukkesut. Suttehovedet er i hård plast og stikker kun 1 cm ud. Men den har hun taget til sig! Så nu bruger hun simpelthen sut. Jeg tænkte at det ...

Annonce

... hurtigt vil gå over, men nu har hun brugt den i knap en måned og det kan ses på hendes tænder.

Hun er selvfølgelig påvirket af situationen og jeg søger efter er alternativ. Kys og kram duer ikke. Hun har brugt min hårelastik som er snoet i blød plast (som en gammeldags tlf ledning) også, men den er jeg bange for hun kan få den ned i halsen om natten.

Har du et godt alternativ? Jeg vil samtidig gerne skære den ene gang hun vågner om natten væk for at få bryst væk. Så er sutten et godt alternativ.

Lillesøster kommer om 2 1/2 måned, så vil gerne finde en holdbar løsning.

Hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Peanuts og børn

Peanuts (jordnødder) - bør ikke gives til børn under 3 år. Det samme gælder andre hele nødder, kerner fra vindruer, popcorn, hele rå gulerødder og lignende hårde fødevarer.

Børn under 3 år vil ofte have vært ved at tygge og bearbejde hårde fødevarer, og der er derfor en risiko for, at barnet fejlsynker - og det kan være meget farligt. I værste fald kan f.eks. en peanut sætte sig fast ved luftrøret og blokere luftvejene. Især peanuts og kerner fra vindruer har vist sig at udgøre...

Læs mere i Babylex

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.