Brev:
Korte lure og stort energiniveau
20. november 2020
Alder:
5 mdr.
Korte lure og stort energiniveau
Hej Helen.
Vi har en datter der blev født d. 26 juni - lidt over termin, velskabt, dejlig og med et energiniveau der brager derudaf :)
Jeg skriver fordi vi generelt har svært ved at få hende til at sove i løbet af dagen, hvis det ikke er i Ergobaby eller (efter noget træning) i autostolen på barnevognsstativet og når hun sover, så er det kun ca. 30 minutter. Vi har haft et par gange hvor det bliver til ca. halvanden time men det er desværre undtagelsen frem for reglen.
Søvn er hvad det er og vi gør hvad vi kan for at introducere søvnrutiner men en ting der undrer mig meget er at når hun vågner, begynder hun efter ret kort tid at trække vejret hurtigt og lyder som om hun er frustreret, hun skriger (ikke græder) og vil op. Så snart hun har øje på en af os, giver hun tegn til at ville op med at skyde armene bagud og løfte hagen op og bruge maven. Hun bevæger sig hele tiden og har generelt i løbet af dagen ikke nogle stillestunder, måske med undtagelse af lige når hun vågner op i ca. 15 minutter.
Hun spiser (mors mælk) lidt utidigt men har indtil for 14 dage siden (ved sidste vejning) været godt over medianen for vægt/alder, så vi har ikke mistanke om at der mangler noget der, selvom hun hapser både legetøj og fingre så snart det er omkring hende (hun trækker sågar vores fingre op for at sutte på dem).
Ellers kigger hun rundt, på alt og alle, smiler og er ellers glad, men meget urolig og som sagt med hurtige åndedrag, som om hun faktisk virker lidt stresset eller overbegejstret. Vi forsøger ikke at stimulere hende så meget, men hun virker besat af, at der skal ske noget. Hun bevæger også hele tiden arme og ben - meget mere end andre babyer på hendes alder og kaster ofte benene op for efterfølgende at lade dem falde meget tungt ned. Hun er som sagt meget interesseret i alt og følger alt hvad vi spiser og rækker ud efter det.
Hilsen
Far