Hidsigt temperament

4. juni 2020

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Hidsigt temperament

Kære Helen

Vi har en dejlig dreng på 16 måneder. Han har et fantastisk temperament og en super stærk vilje. Det er ret sejt faktisk. Men vi er udfordret på, hvordan vi skal takle ham når han skriger når han ikke får sin vilje. Hele hans krop flexer og han bliver helt rød i hovedet.
Vi har prøvet at ignorere det og tale udenom. Vi har forsøgt at sige stop både verbalt og Meta ved at holde hånden op. Vi har sagt "HEY - jeg vil ikke have du skriger" og "nej tak". Men intet hjælper. Det er virkelig anstrengende og skingert. Har du nogle gode ideer til, ...

Annonce

... hvordan vi får vendt den udvikling? Vi vil jo nødig have det skulle blive værre.

Eksempler:
Vi skal skifte ham og han skal ligge på puslebordet. Han skriger spontant og kan skifte ligeså hurtigt og sige 'a deeet?' så det er totalt hysterisk og ikke fordi han nødvendigvis er ked. Han vil gerne bestemme.

Han vil have noget andet mad eller noget der står på bordet når vi spiser. Fx. en mælkekarton. Han nægter at spise før han får lov at få mælken. Eller vi fjerner den og afleder ham.

Han vil have mor i stedet for far.

Hjæælp :D

Med venlig hilsen
Sarah

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen! Det var et wake-up-call at få dit klare svar ... Dejligt at få at vide så entydigt at tingene ikke er i orden.

Alt går meget bedre nu, vi kan nemt aktivere ham, putning går stort set problemfrit nu og aflevering i vuggestue er også meget bedre. Det har været så godt at komme ud af den dårlige vane - jeg har bare ikke tidligere tænkt på at det var vaner der skulle ændres.

Tusind tak for hjælpen - det har betydet utrolig meget for os.

Med venlig hilsen
Rikke, mor til dreng på 21 måneder