Brev:
Hidsigt temperament
4. juni 2020
Alder:
16 mdr.
Hidsigt temperament
Kære Helen
Vi har en dejlig dreng på 16 måneder. Han har et fantastisk temperament og en super stærk vilje. Det er ret sejt faktisk. Men vi er udfordret på, hvordan vi skal takle ham når han skriger når han ikke får sin vilje. Hele hans krop flexer og han bliver helt rød i hovedet.
Vi har prøvet at ignorere det og tale udenom. Vi har forsøgt at sige stop både verbalt og Meta ved at holde hånden op. Vi har sagt "HEY - jeg vil ikke have du skriger" og "nej tak". Men intet hjælper. Det er virkelig anstrengende og skingert. Har du nogle gode ideer til, hvordan vi får vendt den udvikling? Vi vil jo nødig have det skulle blive værre.
Eksempler:
Vi skal skifte ham og han skal ligge på puslebordet. Han skriger spontant og kan skifte ligeså hurtigt og sige 'a deeet?' så det er totalt hysterisk og ikke fordi han nødvendigvis er ked. Han vil gerne bestemme.
Han vil have noget andet mad eller noget der står på bordet når vi spiser. Fx. en mælkekarton. Han nægter at spise før han får lov at få mælken. Eller vi fjerner den og afleder ham.
Han vil have mor i stedet for far.
Hjæælp :D
Med venlig hilsen
Sarah