Vores datter er i den grad blevet to år

17. november 2019

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Vores datter er i den grad blevet to år

Hej Helen.

Vores datter har altid været en meget sød pige der har gjort hvad hun er blevet bedt om, men pludselig har fanden taget ved hende, og især overfor mig (ikke så slemt med far, men absolut også ved ham) kan hun kigge på mig når jeg Beder hende holde op med noget, og så bevidst gøre det igen og igen.

Vi har forsøgt at skælde ud, sende hende på værelset efter at fortælle hende det bliver konsekvensen hvis hun hør det igen, forklare hvorfor hun ikke må det, og INTET virker...?

Hvordan i alverden kan jeg trænge igennem til hende? Det kan være alt fra at spise pænt, til at børste tænder der kan give ...

Annonce

... problemer...

Hun har fået en lillebror for 8 mdr siden, men der har endnu ikke været problemer imellem dem, og hun elsker ham højt, og vi er meget bevidste om ikke at udelukke hende på bekostning af ham, så formoder ikke det er defor, men er i tvivl...

Er det bare en fase fordi hun er gået ind i “the terrible two’s”? Eller kan vi hjælpe hende igennem bedre end vi gør... føler mig pludselig fuldstændig utilstrækkelig hvor jeg før at følt, at jeg egentlig havde helt godt fat i den lange ende - men det gør mig virkelig ked af det, at jeg pludselig ikke går en dag uden at skulle være efter hende...

Hjælp!

Med venlig hilsen
Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder