Brev:
Urolig søvn - snart 1 år
7. november 2019
Alder:
12 mdr.
Urolig søvn - snart 1 år
Hej Helen.
Jeg skriver ang min datter på snart 1 år. Hun er begyndt at gå for en måneds tid siden, er godt indkørt i dagpleje, Hun er en glad og veltilpas pige, men vi kæmper med at få mere sammenhængende søvn om natten.
Hun har været fuldammet, nægtet sut og flaske, hun har en sutteklud hun sover med.
Vores store problem er at hun sover urolig om natten, hun har indtil for en måned siden sovet ved os i sin tremmeseng, med opvågninger hver anden time. Vi prøvede så at lade hende sovet på eget værelse og det har givet en smule længere stræk. Hun bliver puttet mellem 19.30 og 20.00 efter et bad og grød(det hun vil spise). Hun har rigtig svært ved at falde i søvn selv i sin seng, vi har nok givet hende den dårlige vane at blive vugget i søvn hos os, og derefter lagt i seng. Hun kan nogle få gange sove helt til midnat eller lidt længere, men oftest vågner hun efter 2 timer også kæmper vi med at få hende til at sove videre i egen seng. Hun falder i hen og jeg ligger hende ned, men hun vågner med det samme hun rammer sengen. Oftest giver vi op også kommer hun med ind til os og finder nærmest kun ro ved mit bryst. Jeg har indtryk af det mere er en tryghed. Jeg ved godt dette nok også er en dårlig vane. Men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg kan gøre for at få brudt det.
Vi køre samme rutine til sengetid, bad, grød , børste tænder også ro, hver aften.
Det skal lige siges hun sover rigtig godt om dagen, 2 lure af 2-2,5 timers varighed. Og der kan man bare putte hende uden problemer, hun falder selv i søvn.
Hun er ikke den store spiser, det små måltider i løbet af dagen der tilbydes. Nogle gange når hun bliver hentet har hun slet ikke spist i dagplejen. Men er stadig glad og frisk. Jeg har ofte tænkt om det fordi hun spiser lidt i løbet af dage. Hun har selv trappet ud af amninger, det har ikke den store interesse, dog bliver hun tilbudt bryst til sengetid, og ofte er det en kort amning.
Hun er tjekket for problemer med ørene og der var intet.
Hilsen