Brev:
Lette bleer om aftenen
19. oktober 2019
Alder:
4 mdr.
Lette bleer om aftenen
Hej Helen.
Min datter har siden hun var 3 mdr ikke været særlig ammeglad.
Hun vil max spise 5-7 minutter og ligger herefter blot og pludrer og smiler op til mig. Hvis jeg bliver ved med at tilbyde brystet begynder hun at græde. Har forsøgt at skifte ammestilling samt at lægge mig ind i et mørkt rum, men hun vil alligevel ikke spise længere tid.
Hun vil heller ikke spise mere på det modsatte bryst. Har forsøgt at tilbyde lidt supplerende modermælk enten i flaske eller på kop efter amningen, men dette afviser hun også. Der er rigelig med mælk og kan sagtens sprøjte mælk ud når hun ikke vil spise mere.
Umiddelbart tænkte jeg at hun blot er en hurtigspiser, da hun jo virker mæt og tager rigtig fint på (er netop blevet vejet da hun blev 4 mdr). Om natten spiser hun lidt længere tid, dog aldrig mere end 10-12 minutter.
Det bekymrer mig dog lidt, at jeg synes tyngden i hendes bleer bliver mindre i løbet af dagen. Hun får som oftest skiftet ble tidlig morgen, når vi står op samt om formiddagen. Disse tre bleer er meget tunge og helt fyldte. Derefter oplever jeg at de efterfølgende bleer over middag og om aftenen ikke har samme tyngde. Hun tisser, men ikke hvad jeg vil kalde en “tung” ble.
Er det normalt at babyer tisser større mængder nogle perioder af dagen end andre? Eller får hun ikke nok at spise på trods af hun tager flot på?
Med venlig hilsen