Lette bleer om aftenen

19. oktober 2019

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Lette bleer om aftenen

Hej Helen.

Min datter har siden hun var 3 mdr ikke været særlig ammeglad.

Hun vil max spise 5-7 minutter og ligger herefter blot og pludrer og smiler op til mig. Hvis jeg bliver ved med at tilbyde brystet begynder hun at græde. Har forsøgt at skifte ammestilling samt at lægge mig ind i et mørkt rum, men hun vil alligevel ikke spise længere tid.

Hun vil heller ikke spise mere på det modsatte bryst. Har forsøgt at tilbyde lidt supplerende modermælk enten i flaske eller på kop efter amningen, men dette afviser hun også. Der er rigelig med mælk og kan sagtens sprøjte mælk ud når hun ikke vil spise mere.

Umiddelbart tænkte jeg at hun blot er en hurtigspiser, da hun jo virker ...

Annonce

... mæt og tager rigtig fint på (er netop blevet vejet da hun blev 4 mdr). Om natten spiser hun lidt længere tid, dog aldrig mere end 10-12 minutter.

Det bekymrer mig dog lidt, at jeg synes tyngden i hendes bleer bliver mindre i løbet af dagen. Hun får som oftest skiftet ble tidlig morgen, når vi står op samt om formiddagen. Disse tre bleer er meget tunge og helt fyldte. Derefter oplever jeg at de efterfølgende bleer over middag og om aftenen ikke har samme tyngde. Hun tisser, men ikke hvad jeg vil kalde en “tung” ble.

Er det normalt at babyer tisser større mængder nogle perioder af dagen end andre? Eller får hun ikke nok at spise på trods af hun tager flot på?

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Jeg har nu i over 3 år været medlem af din hjemmeside og har ALTID påskønnet dine gode og fornuftige råd omkring mine to børn. Selvom du aldrig har mødt mine børn, har du altid rådgivet mig som om du hele tiden har været en del af deres liv......

Du er klart den bedste og ærligste sundhedsplejerske jeg nogenside har stiftet bekendtskab med, og jeg vil altid sætte pris på dine gode råd, som har gjort min hverdag bedre og mindre skræmmende.

Endnu engang tusind tak.