Vores pige tørrer sig konstant om munden

10. oktober 2019

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

Vores pige tørrer sig konstant om munden

Kære Helen

Vores datter på 2 år og 5 måneder er begyndt at tørre sig om munden konstant.

Hun river sin sut ud og tørrer sig igen og igen, og når hun får sin soveflaske til natten, ligger hun meget anspændt og holder den og tørrer løs med en stofble, når hun har taget et par tåre. Hun er rød om munden og meget tør, og vi smører med Locobase om aftenen, når hun skal sove, og hun får en vandfri salve på, inden hun kommer i vuggestuen/udenfor. Vi har for nylig taget siden af sengen, og det er gået så fint, og vi skal til at vænne hende af med flasken, for hun beder om mælk i kop til at starte med, før hun gerne vil have flasken.

Hun trives og er en virkelig glad og tryg pige. Hun taler godt og er dygtig motorisk, og hun elsker tumlelege (gerne med os i den store seng) og at kramme og kysse og sidde hos os og læse bøger. De ...

Annonce

... voksne i vuggestuen fortæller, at hun er meget populær hos de andre børn og god til at moderere lege, så alle kan være med, men de fortæller også, at det trækker nogle veksler hos hende, at alle vil hende, og de må ofte sætte hende for sig selv og nulre med noget ved et bord, så hun kan få fred.

Hendes bluseærmer har våde spor efter aftørringerne, og vi vil gerne forstå, hvorfor hun gør det, og om vi kan gøre noget for at stoppe det. Er det tvangshandlinger? Skal vi bare lade som ingenting?

Jeg prøver at sige, at hun skal lade være, fordi det ikke er godt for huden, men det forstår hun jo ikke. I aftes begyndte hun at græde ulykkeligt, fordi jeg sagde, hun skulle lade være.

Aller inderst inde er jeg meget bange for, at hun reagerer på noget, der stresser hende, og jeg vil meget gerne fjerne stressoren.

Mange hilsener
Kirsten

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig