19 måneder svær for forældre at putte til nat

15. september 2019

Kategori:
Alder:
19 mdr.

19 måneder svær for forældre at putte til nat

Kære Helen.

Vi har en datter på nu 19 måneder.

Hun har altid været svær af putte til nat. De første mange måneder var hun altid ked af det om aftenen og faldt først i søvn omkring kl. 22-23.

Vi har altid brugt lang tid på at putte hende, trods gode og faste putte ritualer samt været gode til at aflæse hvornår hun er træt. (Vi kender til søvntoget). Sagen er den at vi bruger op mod 2 timer på at putte hende, vi putter hende, når hun viser hun er træt. Og trækker vi putningen en time eller to tager det stadig op mod 2 timer at putte.

Vi oplever så noget meget frustrerende, nemlig det at f.eks. farfar, mormor eller moster putter hende på UNDER 5 minutter og uden det mindste brok! (De putter på samme måde som os, og samme tider) Det kan de gøre hjemme ved os selv, mens vi er selv er hjemme, når hun er på besøg ved dem, eller når vi er på ferie alle sammen!

Ligeledes sover hun også ofte bedre om ...

Annonce

... natten (vågner sjældent) når det er de andre der putter hende til nat. Når vi putter vågner hun af og til om natten, det er dog blevet meget mindre.

Vi synes vi har prøvet alt, læst dine bøger samt kender til søvntoget!
Hvis vi bliver på værelset roder hun rundt, op og ned af sengen og snakker helt vildt. Beder vi hende, så om at ligge sig ned og sove bliver hun gal og græder.

Hvis vi putter og går ud med det samme, græder hun med det samme og hun stopper ikke sådan lige, hun græder mere og mere og skaberiget går over i rigtig ked af det gråd.

Ligger vi os ned i dobbeltsengen med hende i mellem os roder hun igen rundt, op og ned hele tiden og snakker.

Lige meget hvad, når vi putter, falder hun ikke i søvn før hun virkelig ikke kan mere, ja mens de andre putter på 2 minutter uden problemer!

Kan du give os nogle råd, det er efterhånden ret hårdt at skulle bruge op mod 2 timer på det hver aften!

Tak.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Boel-prøve

Boel-prøven blev indført i Danmark tilbage i 1970´erne og var en fast del af sundhedsplejerskernes arbejde. Sådan er det ikke mere, - nogle kommuner laver stadig boel-prøver på børnene, andre kommuner har anskaffet dette. Denne ændring kom samtidig med at man begyndte at hørescreene alle børn ved fødslen.

Boel-prøven er en screeningsmetode, hvor man ser på hele barnet. Man ser på barnets evne til at have kontakt, til at styre sin motorik, til at vælge fokus og man observerer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig